سه‌شنبه 3 مهر 1403

افزایش چشمگیر ترافیک حتی در خیابان‌های کم‌تردد با آغاز سال تحصیلی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افزایش چشمگیر ترافیک حتی در خیابان‌های کم‌تردد با آغاز سال تحصیلی

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه شنبه سوم مهر ماه 1403 از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع تردد‌ها و آغاز ترافیک صبحگاهی در اکثر نقاط پایتخت بودیم.

وی گفت: پیش بینی می‌شد که با بازگشایی مدارس و افزایش یافتن سفر‌های آموزشی به جریان ترافیک، این حجم از ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم. بسیاری از معابر بزرگراهی و شریانی فرعی و اصلی شهر تهران که تردد‌ها در آن زیاد نبود با بازگشایی مدارس حجم ترافیک در آنها افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ شریفی گفت: بار ترافیک در بزرگراه‌های همت، جناح، صدر، یادگار، شیخ فضل الله، اشرفی اصفهانی، شهید سلیمانی، حکیم، بابایی، یادگار امام (ره) پل سید خندان، چمران، امام علی (ع)، صیاد، زین‌الدین، آبشناسان، تهران - کرج، آزادگان و شروع شده و در حال افزایش است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در محدوده بزرگراه‌های نواب قبل از پل نهم دی، انتهای تونل توحید به شمال و خیابان آزادی نیز شاهد ترافیک و آغاز تردد‌ها در این مقاطع هستیم.

سرهنگ شریفی از اولیا و شهروندان خواست از توقفات دوبله در جلوی مدارس و مراکز آموزشی جدا خودداری کنند چرا که یک توقف کوتاه باعث افزایش ترافیک در آن محدوده شده و ممکن است معابر پیرامونی را هم درگیر کند.