سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

افزایش کرایه تاکسی‌ها تا قبل از اردیبهشت ممنوع است

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
افزایش کرایه تاکسی‌ها تا قبل از اردیبهشت ممنوع است

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد که نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از آغاز اردیبهشت ماه و اعلام رسمی سازمان تاکسیرانی، تغییر نمی‌کند.

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده 15 لایحه نرخ تاکسی 1403 گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه 137 پلاس گزارش دهند.

خبر مرتبط انتقاد آیت‌الله سبحانی از افزایش بی‌رویه کرایه تاکسی‌ها در قم

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از افزایش نرخ تاکسیرانی در استان قم گفت: گزارش‌هایی مبنی بر افزایش بی‌رویه نرخ کرایه تاکسی‌ها در قم به دست ما رسیده که این مساله سبب نارضایتی مردم شده است.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها 45 درصد است. این رقم در سال 1402 نیز نسبت به سال 1401 همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

افزایش کرایه تاکسی‌ها تا قبل از اردیبهشت ممنوع است 2