یک‌شنبه 15 مهر 1403

افزایش 19 تا 33 درصدی کرایه سرویس مدارس در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش 19 تا 33 درصدی کرایه سرویس مدارس در زنجان

زنجان - ایرنا - در سال تحصیلی 99- 1400 کرایه سرویس مدارس زنجان 19 تا 33 درصد تعیین و تایید شد.

امسال با توجه به شرایط کرونایی در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان هر خودروی سواری سرویس مدارس فقط به سوار کردن سه دانش آموز مجاز هستند و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضرورت دارد.

علاوه بر نکاتی که در تجمعات نیازمند رعایت است در سرویس مدارس نیز مهم محسوب می شود که باید اعمال شود. شامگاه دوشنبه شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان با دستور کار تعیین قیمت سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری برگزار شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در این جلسه گفت: امسال وضعیت، استثنایی است و مصوبه شورای شهر زنجان در خصوص‌نرخ سرویس مدارس، با شرط استفاده از سامانه سپند برای کنترل تعداد نفرات در سرویس مدارس و تعداد نفرات خودروها بر اساس مصوبه ستاد کرونا باشد، تصویب می‌شود. محمدرضا آبی پور تاکید کرد: اگر این شرایط نباشد مجدد در تعیین نرخ سرویس مدارس شهر زنجان تجدید نظر می شود. وی متذکر شد: مسئوولان دستگاه های اجرایی که به جلسات ستاد تنظیم بازار دعوت می شوند باید خود یا نماینده آنان در جلسه حضور داشته باشد در غیر این صورت به این جلسات دعوت نخواهند شد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان در این جلسه گفت: در کارگروه تخصصی باید نماینده دبیرخانه تنظیم بازار دعوت و در جلسه حضور داشته باشد.

برقراری و یا عدم برقراری سرویس مدارس منوط به تصمیم ستاد کروناست رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: به دلیل عدم رعایت نرخ ورودی در مدارس غیر انتفاعی شکایت های متعدد از آموزش و پرورش استان شده با استناد به قوانین و مقرارت نسبت به تشکیل پرونده تعزیراتی اقدام و با این مدارس برخورد خواهد شد. ناصر فغفوری اظهارداشت: کمترین انتظار بر رعایت نرخ های تعیین شده شهریه در مدارس غیرانتفاعی استان زنجان است. وی با بیان اینکه برقراری یا عدم برقراری سرویس‌های مدارس منوط به تصمیم ستاد کروناست، افزود: چنانچه در این جلسه تصمیم هم گرفته شود مجوزی برای گرفتن سرویس توسط مدارس نیست. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر مصوبه ستاد کرونا مبنی بر عدم صدور مجوز برای مدارس به گرفتن سرویس دانش آموزان است. فغفوری تاکید کرد: دانش آموزان باید توسط خانواده هاجابجا شوند.

افزایش نرخ سرویس مدارس زنجان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: فرماندار شهرستان زنجان به استناد مصوبه شورای شهر درخواست اصلاح و افزایش نرخ سرویس را برای سال تحصیلی 99- 1400 دارند. اسماعیل مسلمی اظهارداشت: قیمت هوایی که فرمانداری این شهرستان درخواست کرده برای سواری با چهار نفر ظرفیت افزایش نوزده و نیم درصدی، خودروی ون با 10 نفر ظرفیت 33 درصد افزایش نرخ، ظرفیت 16 نفری مینی بوس 22 درصد افزایش قیمت و اتوبوس با 38 نفر ظرفیت 25 درصد افزایش نرخ را درخواست کرده است. وی افزود: سواری از 130 هزار تومان سال گذشته به 156 هزار تومان، ون از 64 هزار و 500 تومان به 85 هزار و 700 تومن افزایش می یابد. به گفته معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، مینی بوس از 47 هزار و 900 تومان به 58 هزار و 400 تومن و اتوبوس نیز از 41 هزار به 51 هزار تومان افزایش می رسد. مسلمی تاکید کرد: این نرخ ها مورد تایید اعضای شورای شهر زنجان قرار گرفته و جهت بررسی از فرمانداری و سازمان صمت و جلسه ستاد تنظیم بازار درخواست شده است. وی ادامه داد: سال گذشته مسیرهای سرویس مدارس در سه بخش تقسیم بندی می شد که مسیر نزدیک تا پنج، متوسط 10 و مسیرهای دور بالای 10 کیلومتر تعیین شده بود. معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: امسال مسیر دور مبنا قرار گرفته و درخواست 19 و نیم تا 33 درصد افزایش نرخ سرویس مدارس انجام شده است.

سامانه پایش ناوگان دانش آموزی در زنجان راه اندازی نشده است فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه سامانه پایش ناوگان دانش آموزی در این شهر راه اندازی نشده است، گفت: مشکل حوزه سرویس مدارس ابتدا در خصوص رانندگان و تایید صلاحیت آنها بر اساس دستورالعمل ها و ضوابط راهور هر راننده ای با هر گواهی نامه ای صلاحیت رانندگی را ندارند چرا که هم شرط سنی و فنی خود گواهی نامه مهم است که متاسفانه این پایش در زنجان انجام نمی شد. رضا عسگری افزود: بر اساس سامانه سپند وظایفی برای کسانی که در این حوزه مسوولیت دارند مشخص کرده، آموزش و پرورش وظایف و تکالیفی دارند که باید این مهم را نسبت به ایاب و ذهاب دانش آموزان عمل کنند. وی ادامه داد: شهرداری ها به عنوان متصدیان حمل و نقل شهری به نمایندگی سازمان های حمل و نقل عمومی مسئولیت های بر عهده دارند که باید صلاحیت و اهلیت راننده ه را بررسی و کنترل لازم را داشته و پروانه های لازم را صادر کنند. فرماندار شهرستان زنجان گفت: شرکت هایی که به عنوان پیمانکار مجموعه وارد می شوند وظیفه دارند رانندگان را مدیریت کرده و خودروهای سالم را جایگزین خودروی های فرسوده کنند.

*س_برچسب‌ها_س*