شنبه 29 اردیبهشت 1403

افزایش 3 تا 5 درصدی سفر‌های دریایی در نوروز 1403

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
افزایش 3 تا 5 درصدی سفر‌های دریایی در نوروز 1403

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده شاهد افزایش 3تا 5 درصدی سفرهای دریایی در نوروز 1403 خواهیم بود.

علی اکبر مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست خبری امروز خود گفت: هرساله شاهد اجرای طرح سفر‌های نوروزی هستیم که در این راستا ستاد سفر‌های نوروزی در این بخش تشکیل شده است.

به گفته وی بیش از یک دهه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای سفر‌های دریایی منسجم ورود کرده و با ایجاد کمیته‌های فتی در استان‌های ساحلی به این موضوع پرداخته است.

او می‌گوید: سفر‌های دریایی منحصر به ایام نوروز نیست و در فصول مختلف در حوزه سفر‌های دریایی و گردش‌های دریایی 6 و نیم میلیون نفر سفر گردشگری و دریایی داشته‌ایم که 3 ونیم میلیون نفر آن برای سفر‌های دریایی بوده و 2 ونیم میلیون برای گردشگری بوده است.

او بیان کرد: در سال 1402 شاهد افزایش 17 درصدی گردشگری نسبت به سال قبل بوده‌ایم و پیش‌بینی ستاد کمیته حمل ونقل دریایی آن است که در نوروز امسال بین 3تا 5درصد شاهد افزایش تردد‌های دریایی باشیم.

مرزبان بیان کرد: سه محور اصلی در اجرای طرح سفر‌های نوروزی حفظ می‌شود ک هشامل ارتقای ایمنی، ارائه خدمات شایسته و در خور مردم در مبادی ورو‌ی وخروجی آمادگی لازم برای مداخله با هر گونه حادثه می‌شود.

سرپرست معاونت دریای سازمان بنادر اظهار کرد: مبادی مجاز بندر مانند بندر شهید حقانی، باهنر، بوشهر و... است.

او می‌گوید: در حال حاضر که فصل سفر است بسیاری از شناور‌های و قایق‌ها برای کسب درآمد وارد این بخش شده‌اند و در همین رابطه مکاتبات لازم را با استانداری انجام دادیم و به شدت توصیه کرده‌ایم همه که مسافران و هموطنان از مبادی مجاز بنادر و یا ایستگاه‌های گردشگری که تحت پوشش ما هستند استفاده کنند.

او گفت: به تمامی خانواده به شدت توصیه می‌کنیم که همانند سال گذشته حتما از شناور‌های مجاز استفاده کنند و توجه به این نکته خود باعث شده که در سال گذشته مبادی مجاز یک سانحه جدی منجر به فوت نداشته باشیم.

مرزبان بیان کرد: در بحث تجسس و نجات تمامی شناور‌های در این بخش در تمامی بنادر فعال هستند و از ظرفیت همیاران ناجی هم برای این ایام استفاده شده که حدود 150 نفر هستند.

وی توضیح داد: در بحث ایمنی و دریایی و بازرسی در حوزه شناور‌های مسافری و گردشگری به 1030 نفر رسیده است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر اظهار کرد: در حوزه ظرفیت ناوگان امسال ما شاهد آن هستیم که امسال افزایش 18 فروند کشتی باری در دریای خزر و 3 فروند در آب‌های خلیج فارس تحت پرچم ما رسیده و میزان حمل بار به 760 هزار تن رسیده است و رتبه ایران در حوزه ظرفیت ناوگان باری و ملکی از 17 به 16 ارتقا پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی