سه‌شنبه 10 مهر 1403

افزون بر676 هزارتن کالا در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزون بر676 هزارتن کالا در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شد

بندرعباس - ایرنا - 676 هزار و 933 تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاکنون در بندرهای جزیره قشم تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز شنبه گفت: در دوره زمانی دو ماهه اجرای الزامات و شیوه نامه های بهداشتی و مراقبتی کاهش 98 درصدی ترابری دریایی را در برداشته است.

الله‌مراد عفیفی‌پور به رسانه هاعلام کرد: همچنین دراین مدت 24 هزارو 359 تن کالای صادراتی در بندرهای قشم جابه جا شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 7 برابر افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین ازابتدای سال جاری تاکنون، 3 هزارو 793 تن انواع کالاهای غیرنقتی از بنادر جزیره قشم ترانشیب شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 490 درصدی (شش برابری) برخوردار بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها، 656 هزار و 737 تن مربوط به کالای غیرنفتی و 20 هزار و 196تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

عفیفی‌پور حجم عملیات کابوتاژ (کران بری) کالاهای غیرنفتی را نیز رقمی افزون بر 624 هزار و 371 تن اعلام کرد.

این مسوول گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای خرداد نیز، TEU کانتینر با رشد 131 درصدی (4 برابری) در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین از کاهش 7 برابری حمل و نقل مسافری و 100 درصدی گردشگری دریایی در مسیر قشم در دو ماه اخیر خبرداد.

عفیفی‌پور در این باره گفت: با شیوع ویروس کرونا حمل و نقل و گردشگری دریایی نیز از موج این ویروس مصون نمانده به گونه ای که در دو ماهه نخست امسال، ترابری 83 هزار و 119 نفر سفر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 98 درصدی داشته است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان 19 اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر داز توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

*س_برچسب‌ها_س*