سه‌شنبه 3 مهر 1403

افشای دلایل عدم بازگشت لژیونر استقلالی به جمع آبی‌ها

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
افشای دلایل عدم بازگشت لژیونر استقلالی به جمع آبی‌ها

ستاره سابق استقلال گفت: می‌خواستم به استقلال برگردم اما پنجره بسته بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در سال‌های اخیر، علی کریمی کمتر مصاحبه کرده و بیشتر تمرکز خود را روی حضوری موفق در زمین گذاشته. او این روزها در لیگ ترکیه و در ترکیب کایسری به میدان می رود. حالا کریمی چهارمین فصل بازی در سوپرلیگ ترکیه و باشگاه کایسری‌اسپور را پشت سر می‌گذارد و البته در این مدت همیشه بحث بازگشت او به استقلال نیز مطرح شده است. مثل همین تابستان که او در سبد خرید استقلال قرار داشت اما پنجره بسته کایسری و تغییرات مدیریتی باعث شد تا در ترکیه بماند و به لیگ ایران برنگردد. کریمی در گفتگو با ایرنا برای اولین بار از ماجرای پیشنهاد استقلال صحبت می‌کند و همچنین شرایط تیم سابق خود در آستانه دربی. مصاحبه‌ای که پیش روی‌تان است.

تابستان پر خبری را پشت سر گذاشتی. استقلال تو را می‌خواست اما در نهایت ترکیه ماندی تا برای کایسری بازی کنی. از آن به بعد سکوت کردی و حرفی در این رابطه نزدی. ماجرا را برای ما توضیح می‌دهی که چرا حضور تو در استقلال منتفی شد؟

خب از باشگاه استقلال با من مذاکره کردند. من هم چون قرارداد داشتم، باید با باشگاه حرف می‌زدم. واقعیتش به دلیل اینکه پنجره نقل و انتقالات کایسری بسته بود، باشگاه جواب نامه استقلال را نداد و همین باعث شد تا انتقال رسمی نشود.

البته فکر می‌کنم در همان مقطع، تغییرات مدیریتی نیز در باشگاه کایسری انجام شده بود...

دقیقاً. هم مدیر ورزشی و هم سرپرست باشگاه اخراج شده بودند و کسی نبود که پاسخگوی پیشنهاد استقلال باشد. مدیرعامل تیم هم درگیر مسافرت و حضور در یورو بود و به همین دلیل حضور من در استقلال منتفی شد.

دوست داشتی این اتفاق می‌افتاد و به استقلال برمی‌گشتی؟ خواسته قلبی‌ات چه بود؟

خودم که علاقه داشتم و همیشه استقلال و بازی در این تیم را دوست دارم. اگر پنجره نقل و انتقالات کایسری باز بود، امکان داشت که انتقال صورت بگیرد و من هم پیراهن استقلال را بپوشم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

خیلی‌ها از فرشید سمیعی و مدیران باشگاه استقلال انتقاد می‌کردند که برای این انتقال تلاش نکردند. آیا این انتقادها درست بود؟

باشگاه استقلال و شخص سمیعی تمام تلاش خود را انجام داد تا انتقال رسمی شود اما کایسری به دلایلی که گفتم، پاسخ نامه استقلال را نداد.

هواداران استقلال علاقه خاصی به تو دارند و به این نکته زمانی پی بردیم که بحث بازگشت تو مطرح شد. امکان دارد یک روز به استقلال برگردی و پیراهن این تیم را بپوشی؟

فعلاً که تا سال 2027 با کایسری قرارداد دارم و از الان نمی‌شود در مورد آینده حرف زد.

دربی تهران چهارشنبه برگزار می‌شود و خودت هم سابقه حضور در این دیدار را داری. پیش‌بینی‌ات از نتیجه چیست؟

این یک صحبت کلیشه‌ای است اما معتقدم نتیجه دربی ربطی به جدول ندارد. بازی خاصی است و آمادگی تیم‌ها مهم است. من فکر می‌کنم هر دو تیم آماده‌اند؛ هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط مناسبی به لحاظ مهره و بحث فنی دارند. فقط استقلال به اندازه پرسپولیس آرامش ندارد و همین مسأله باعث می‌شود تا بازی غیر قابل پیش‌بینی از آب در بیاید.

سوال آخر در مورد تیم ملی است. دوست داری در مورد عدم دعوت به اردو صحبت کنی؟

من هر زمانی که به تیم ملی دعوت شوم، با تمام قوا بازی می‌کنم و اگر هم در لیست حضور نداشته باشم، دعا می‌کنم. فقط همین را می‌توانم بگویم.

253 258

کد خبر 1962137