پنج‌شنبه 4 تیر 1405

افغانستان از ایران برای پذیرش رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا قدردانی کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افغانستان از ایران برای پذیرش رایگان اتباع خارجی مبتلا به کرونا قدردانی کرد

سفارت کابل در تهران از جمهوری اسلامی ایران به خاطر پذیرش رایگان اتباع خارجی مقیم از جمله اتباع افغانستان در صورت ابتلا به بیماری کرونا سپاسگزاری و قدردانی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، در اطلاعیه سفارت افغانستان در تهران آمده است: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا جمهوری اسلامی ایران، همه اتباع خارجی که در این کشور زندگی می‌کنند، چنانچه دچار بیماری کرونا شوند، پذیرش آن‌ها در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد بود. در ادامه این اطلاعیه آمده که سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران طی جلسات متعدد، مشکلات مختلف مهاجرین از جمله درمان آن عده از مهاجرین افغان را که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، با مقامات وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است. این سفارت در ادامه از این تصمیم بشردوستانه مقامات جمهوری اسلامی ایران ابراز سپاس و قدردانی کرده است. سفارت افغانستان در تهران از همه اتباع مقیم ایران تقاضا کرده تا ضمن رعایت مقررات وضع شده به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در حفظ مسائل بهداشتی دقت کنند و در صورتی که علائمی مبنی بر ابتلا به این ویروس دارند، به مراکز درمانی مراجعه کنند. پیش‌تر استاندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان از رایگان شدن ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مبتلا به کووید 19 خبر داده بود. پیشنهاد درمان رایگان اتباع خارجی از سوی آشناگر استاندار سمنان مطرح و مورد توافق رئیس جمهوری کشورمان قرار گرفته است. انتهای پیام /