یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصاد بیمار و بحران‌های رو به افزایش آمریکا / تمرکز ثروت در دستان عده‌ای خاص

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اقتصاد بیمار و بحران‌های رو به افزایش آمریکا / تمرکز ثروت در دستان عده‌ای خاص

ثروت جمعی میلیاردرهای آمریکایی در طول پاندمی به قدری رشد کرده که می‌توان با آن بحران بدهی دانشجویی 1.7 تریلیون دلاری را تسویه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ ثروت جمعی میلیاردرهای آمریکایی در طول پاندمی به قدری رشد کرده که می توان با آن بحران بدهی دانشجویی 1.7 تریلیون دلاری را تسویه کرد.

بر اساس گزارش جدید، میلیاردرهای آمریکا در مجموع 1.8 تریلیون دلار ثروتمندتر شده اند. به عنوان مثال، "ایلان ماسک" مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا 150 میلیارد دلار یا 600 درصد ثروتمندتر شده است. وب سایت آمریکایی بیزنس‌اینسایدر نوشت که همه گیری کرونا مشکلات فراوانی برای آمریکا به ارمغان آورد، اما هیچ آسیبی به افراد فوق ثروتمند وارد نشد. در واقع، میلیاردرهای کشور مجموعا 1.8 تریلیون دلار (مبلغی به اندازه رفع بحران بدهی دانشجویی و موارد دیگر) ثروتمندتر شدند. بر اساس گزارش منتشر شده، ثروت میلیاردرهای آمریکایی در طول همه گیری تا 17 آگوست سال 2021، دو برابر شده است. ثروت "جف بزوس" مدیرعامل کمپانی تجارت آنلاین آمازون در همین بازه زمانی، 75 میلیارد دلار افزایش یافته است. در این گزارش آمده، این افزایش حیرت انگیز ثروت عده ای انگشت شمار در حالی رخ داده که بیش از 86 میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده، بیش از 40 میلیون نفر به کووید مبتلا شده و بیش از 666 هزار نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند. این گزارش با انتشار جزئیات افشا کرد که پرداخت مالیات فدرال ثروتمندترین افراد آمریکایی از جمله بزوس و ماسک، ناچیز و حتی صفر بوده است. انتهای پیام /