شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی

وب‌گاه خبر آنلاین

بانک صادرات ایران با پرداخت بیش از 87 هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در سال 1402، از طرح ملی جوانی جمعیت حمایت کرد.

وب‌گاه الف

بانک صادرات ایران با پرداخت بیش از 87 هزار فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در سال 1402، از طرح ملی جوانی جمعیت حمایت کرد.

وب‌گاه گسترش

محوری‌ترین و اصلی‌ترین کلیدواژه‌ای که در چند سال اخیر در شعارهای سال به آن تاکید شده، «تولید» بوده است. به‌عبارت روشن‌تر، رهبر معظم انقلاب از سال 1396 که شعار سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» بود، تاکید ویژه بر تولید داخل داشته‌اند، به‌گونه‌ای‌که به‌طورمتناوب در سال‌ها بعد با در نظر گرفتن جنبه‌های مهم این مولفه، سال‌ها نام‌گذاری می‌شدند.

وب‌گاه گسترش

سال 1402 با تمام فراز‌ونشیب‌هایش به پایان رسید و حال 1403 تازه‌نفس آماده ستیز با مشکلات است. در سال گذشته اقشار گوناگون جامعه به‌ویژه اقشار ضعیف و متوسط طعم تلخ اقتصاد را حسابی چشیدند؛ اما با آغاز سال 1403 بنا به رسم هر سال رهبر معظم انقلاب سال جدید را با نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری کردند و میزان تحقق شعار سال 1402 که در آن هم بر تولید تاکید شده بود را مطلوب ندانستند.

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه فضای نامطلوب کسب و کار و فضای غیررقابتی اقتصاد دو مانع بزرگ مشارکت مردم در بخش واقعی اقتصاد است گفت: تا زمانی که این موانع برطرف نشود مردم امکان حضور ندارند.

وب‌گاه الف

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 واحد تولیدی صنعتی که دارای مشکلات عدیده‌ای بودند با حمایت دادگستری استان به چرخه‌ی تولید بازگشتند.

وب‌گاه گسترش

با توجه به اهمیت ویژه خط ریلی رشت - کاسپین و به ثمر نشینی کریدور شمال به جنوب این پروژه ریلی در سال‌های اخیر، مسؤولان کشوری زودهنگام اعلام کردند، اما هنوز تا حدودی در حد وعده مانده است.

خبرگزاری تسنیم

دولت و بانکها نه تنها نمیتوانند تولیدکننده باشند بلکه بعضاً بر سر راه تولید مشکل ساز نیز هستند. به همین خاطر اگر کارِ تولید و کارخانه داری در دست مردم و کارآفرینان باشد، قطعاً در تولید کشور، جهش بالایی ایجاد میشود.

وب‌گاه مشرق نیوز

ایرانِ اسلامی با وجود خباثت‌های دشمن و دنباله‌های داخلی، به موفقیت‌های چشمگیر و افتخارآمیزی دست یافته است. یکی از پیش نیازهای «مشارکت مردم در اقتصاد»، برخورد قاطع با «قاتلان امید» است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای تحقق شعار سال باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی دریا محور و همچنین توسعه میادین نفت و گاز اجرا شود.

خبرگزاری دانشجو

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزری دانشجو در تشریح اقدامات بسیج سازندگی در توانمندسازی محرومان اظهار کرد: بسیج اثبات کرد که در موضوع اقتصاد مقاومتی الگو دارد و این الگو ابتدا پنج محور داشت، اما از برگزاری نشست طلایه‌داران اقتصاد مقاوتی هفت محور داریم، یعنی از تسهیل‌گری کارمان آغاز می‌شود و به تکثیر منتهی می‌شود. سردار زهرایی خاطرنشان کرد: ما...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برای نخستین بار در حوزه صدور تجهیزات پیشرفته پالایشی از جمله کمپرسور و کاتالیست به پروژه‌های فراسرزمینی و دستیابی به دانش فنی ارتقای کیفی نفت‌کوره واحد‌های پالایشی گام برداشته شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس اقتصادی گفت: ایران کشوری با تعداد زیاد بحران است و این بحران‌ها در حیطه اقتصاد از حدود متعارف فراتر رفته و اگر دیگر بحران‌ها در حیطه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی‌اش از اقتصادش بیشتر نباشد، کمتر نیست.

خبرگزاری تسنیم

رهبر انقلاب سال 1403 را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند که برخی از نمایندگان دیدگاه‌ها و نظرات خود را در این باره مطرح کردند که در این گزارش می‌خوانیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

منتخب مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی اقشار درگیر اقتصاد هستند و در صورت مشارکت همه اقتصاد موفق می‌شود.

وب‌گاه الف

رییس کل دادگستری استان تهران از صدور سند مالکیت و حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران خبر داد.