یک‌شنبه 15 مهر 1403

اقداماتی که منجر به افزایش تورم خواهد شد در لایحه دولت دیده نمی‌شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اقداماتی که منجر به افزایش تورم خواهد شد در لایحه دولت دیده نمی‌شود

محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره لایحه بودجه 1401 یک اظهار داشت: با توجه به این که لایحه بودجه سال آینده اولین لایحه دولت سیزدهم است به نظر بنده این لایحه از انسجام خوبی برخوردار است زیرا دولت در این لایحه یک هدف گذاری بلندمدتی پیش‌بینی کرده است که به نظر من با این لایحه می‌تواند به آن اهداف برسد.

وی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه رشد 8 درصدی را در نظر گرفته است که این موضوع همت بلند و هدف نهایی دولت را برای سال آینده نشان می دهد در حالی که در سالیان گذشته رشد اقتصادی کشور یا منفی بوده است یا شیب افزایشی کندی را به خود دیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از 8 درصد رشد اقتصادی دولت چهار و نیم درصد آن سرمایه گذاری رقم خواهد زد و سه و نیم درصد آن را با ارتقای بهره وری پیش بینی کرده است که اگر این موارد بتواند تحقق پیدا کند عزم دولت برای سر و سامان دادن کشور مشخص خواهد شد.

میرتاج الدینی تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه 1401 تمام اقداماتی که منجر به افزایش تورم خواهد شد را طوری برنامه‌ریزی کرده است که دیگر در سال آینده این اتفاق نیفتد همچنین دولت در لایحه سال آینده منابعی را در نظر گرفته است که دیگر به سمت استقراض از بانک مرکزی یا خلق پول نرود.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه سال آینده انتشار اوراق را برای احتیاط در تامین منابع خود قرار داده است، بیان داشت: ما در بودجه سال آینده دولت هیچ کسری بودجه‌ای را شاهد نیستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در بودجه 1401 کسری تراز عملیاتی بهبود پیدا کرده است. یعنی در بودجه سال 1400 کسری تراز عملیاتی بودجه حدود 460 هزار میلیارد تومان بود که در بودجه سال آینده حدود 300 هزار میلیارد تومان است حدود 160 هزار میلیارد تومان کم شده است که این نقطه هدفی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

میرتاج الدینی تاکید کرد: دولت منابعی پایدار را برای بودجه سال آینده در نظر گرفته است که همین امر کمک می‌کند که شاهد کسری بودجه در سال آینده نباشیم.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه بودجه لایحه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است