یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اقدامات لازم برای خروج زائران خارجی انجام شده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اقدامات لازم برای خروج زائران خارجی انجام شده است

حجت الاسلام رحمانی گفت: اقدامات لازم برای خروج زائران خارجی به ویژه اتباع پاکستانی و افغانستانی از کشور انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: فرآیند پیش ثبت‌نام متقاضیان سفر اربعین همچنان ادامه دارد و تاکنون نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

حجت الاسلام رحمانی از تسهیلات فراهم شده در فرآیند ثبت نام زائران در سامانه سماح گزارش داد و افزود: از مجموع افرادی که ثبت نام کرده اند به ترتیب 1440000، 538000، 172000 و 70000 نفر خواستار خروج از مرز‌های مهران، شلمچه، چزابه و خسروی هستند و بیش از 86000 نفر نیز مرز هوایی را انتخاب کرده اند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اقدامات و پیگیری‌های لازم برای خروج زائران خارجی به ویژه اتباع پاکستانی و افغانستانی از کشور انجام شده است.

خروج بیش از 420 هزار نفر از مشتاقان سفر اربعین به عراق در یک روز

در ادامه صادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بیش از 420 هزار نفر از مشتاقان سفر اربعین از کشور تا پایان در روز گذشته از کشور خارج شده اند.

وی افزود: زائران حتما ثبت نام خود را در سامانه سماح قطعی و هزینه بیمه را پرداخت کنند تا از خدمات هیئت پزشکی درعراق برخوردار شوند.

راه اندازی 15 درمانگاه در مسیر نجف به کربلا

علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به راه اندازی 7 درمانگاه در نجف، 7 درمانگاه در کربلا و 15 درمانگاه در مسیر نجف به کربلا اظهار کرد: در کاظمین، سید محمد و سامرا هم خدمات پزشکی به زائران ارائه می‌شود و با توجه به احتمال گرمازدگی زائران و ابتلا به بیماری‌های عفونی با همکاری طرف‌های عراقی 120 تخت در یک بیمارستان عراقی در مسیر برگشت از کربلا به نجف پیش بینی شده است.

وی همچنین به استفاده از بالگرد‌های اورژانس جمعیت هلال احمر در اربعین امسال اشاره کرد و گفت: 50 دستگاه آمبولانشس و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز پیش بینی شده و دو ایستگاه بزرگ نیز در زرباطیه در داخل عراق و مرز شلمچه برای ارائه خدمات به زائرانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، فعال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری