شنبه 21 مهر 1403

اقدامات پیشگیرانه برای منع برگزاری مراسم عزاداری در رامهرمز انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اقدامات پیشگیرانه برای منع برگزاری مراسم عزاداری در رامهرمز انجام می‌شود

اهواز - ایرنا - فرماندار شهرستان رامهرمز گفت: تمام اقدامات پیشگیرانه برای ممانعت از برگزاری مراسم عزاداری در شهرستان انجام می شود و تاکنون از برگزاری چندین مراسم عزاداری جلوگیری کرده ایم.

آرش قنبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با حضور تعدادی از بزرگان طوایف، شیوخ و سادات برگزار شد و با آنها صحبت کردیم که از برگزاری اینگونه مراسم که خطر گسترش بیماری کرونا را افزایش می دهد، جلوگیری شود از طرفی نیروی انتظامی شهرستان به شدت پیگیر این موضوع است و با متخلفین برخورد می کند.

وی با بیان اینکه اغلب این مراسم در روستاها برگزار می‌شود و دستگاه های نظارتی دیر مطلع می شوند گفت: همچنین بارها دیده شده که فردی در جایی دیگر فوت شده اما جنازه اش را در رامهرمز دفن می کنند به همین خاطر کسی متوجه نمی شود. بی شک در مواردی که جواز دفن از سوی شهرستان صادر می‌شود کنترل‌های لازم انجام می‌شود.

فرماندار رامهرمز افزود: طی صحبتی که با بزرگان طوایف داشتیم مقرر شد دید و بازدیدها در ایام عید فطر کمتر شود و مردم به صورت تلفنی به یکدیگر تبریک بگویند.

وی در خصوص وام صندوق های خانگی و بسته شدن حساب صندوق داران گفت: با وجود گذشت یک ماه از زمان ارائه پیشنهاد به صندوق‌های خانگی برای اخذ مجوز موسسه مالی، تاکنون هیچ یک از متولیان مجوزی برای ادامه فعالیت دریافت نکرده اند.

قنبری گفت: با توجه به نظر شورای تامین استان فعالیت این صندوق‌ها غیرمجاز است و در صورتی که نخواهند در چارچوب قانونی قرار بگیرند، ادامه فعالیت آنها ممکن نیست لذا از مردم انتظار داریم که سرمایه‌های خود را با دقت و حساسیت بیشتری سپرده‌گذاری کنند.

وی گفت: در حال حاضر حساب تمام صندوق‌داران بسته شده و دیگر باز نخواهد شد ولی به آنها اعلام کردیم که لیست سپرده گذارانشان را به ما ارائه دهند و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد با هماهنگی بانک مربوطه و بر اساس همان لیست، سپرده افراد به حسابشان واریز شود.

فرماندار رامهرمز با بیان اینکه 42 صندوق خانگی در شهرستان رامهرمز شناسایی شدند افزود: این صندوق‌ها فعالیتشان غیرمجاز است و افرادی که آنها را اداره می‌کنند بعضا صلاحیت این کار را نداشته و قطعا فعالیت آنها با شکست مواجه می‌شود.

وی افزود: از مردم تقاضا دارم که فریب این افراد را نخورند و مجددا اقدام به سرمایه گذاری نکنند. متاسفانه بعضا می شنویم صندوق جدیدی راه اندازی شده و مردم مجددا سپرده گذاری کردند که جای تعجب است.

*س_برچسب‌ها_س*