چهارشنبه 6 تیر 1403

اقدام عجیب نظامی صهیونیست برای بازنگشتن به غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اقدام عجیب نظامی صهیونیست برای بازنگشتن به غزه

اقتصادنیوز: یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی برای بازنگشتن به میدان نبرد در نوار غزه خودکشی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: یک نظامی اسرائیلی پس از دریافت دستور مبنی بر لزوم بازگشت به نوار غزه برای خدمت نظامی خودکشی کرد.

در اواسط ماه مارس گذشته، ارتش رژیم اسرائیل اذعان کرد که نظامیان این رژیم با بزرگترین مشکل سلامت روانی که از سال 1973 تاکنون بی سابقه بوده است، روبرو شده اند و این مشکل از زمان عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر (15 مهر 1402) آغاز شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب نیز گزارش دادند که یکی از نظامیان این رژیم به نام «الیران مزراحی» پس از بازگشت از نوار غزه به علت شدت افسردگی خودکشی کرده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز 11 خردادماه جاری نوشته بود که افسران ارتش رژیم اسرائیل از خدمت نظامی فرار می‌کنند و موارد خودکشی به طرز وحشتناکی در بین آنها در حال افزایش است.

به نوشته این روزنامه، داده‌های به دست آمده از نظرسنجی انجام شده توسط بخش نیروی انسانی ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل نشان می‌دهد که کاهش نگران‌کننده‌ای از تمایل افسران ارتش برای ادامه خدمت نظامی وجود دارد.

یک افسر ارشد رژیم صهیونیستی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، تاکید کرد که یکی از دلایل این امر ماموریت‌های سختی است که بر ارتش تحمیل شده است و واقعیت شکست، نظامیان را از ارتش دور می‌کند و آنها را آزار می‌دهد.

همچنین روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در اوایل ماه جاری میلادی به موضوع خودکشی در صفوف ارتش این رژیم پرداخت و اشاره کرد که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402) 10 افسر و نظامی رژیم صهیونیستی خودکشی کرده اند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان نوشت که بیشتر موارد خودکشی در ارتش رژیم اسرائیل مربوط به نظامیان جوان است. این کارشناسان وجود اثرات غیرمعمول عملیات طوفان الاقصی بر سطح روانی نظامیان ارتش رژیم اسرائیل را تایید کردند.

منابع صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بودند که 9 هزار نظامی صهیونیست از آغاز جنگ علیه نوار غزه خدمات روان درمانی دریافت کرده‌اند و یک چهارم آنها دوباره به جنگ بازنگشته‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی 27 بهمن ماه گذشته گزارش دادنده بودند که هزاران نفر از نیرو‌های پلیس این رژیم پس از عملیات طوفان الاقصی به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

چندی پیش نیز شبکه کان رژیم صهیونیستی در گزارشی اعتراف کرد که بیش از 2 هزار نظامی در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی، مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

بر اساس اعلام این شبکه، این افراد به دلیل دشواری‌های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی دسته بندی شدند و افسران سلامت روانی آنها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید