سه‌شنبه 17 مهر 1403

البرز در سرانه فضای آموزشی، آخرین استان کشور است / کرونا صدمات جبران ناپذیری را به بدنه آموزش وارد کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
البرز در سرانه فضای آموزشی، آخرین استان کشور است / کرونا صدمات جبران ناپذیری را به بدنه آموزش وارد کرد

اعظم شاه حسینی گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی به ویژه در نواحی مرکزی کرج و کمبود مدرسه باعث شده البرز در بحث سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس امور تربیتی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: همجواری با پایتخت و مهاجرپذیری بالای البرز باعث شده این استان در بحث سرانه‌های آموزشی با محرومیت جدی مواجه باشد.

اعظم شاه حسینی ادامه داد: تراکم جمعیت دانش آموزی به ویژه در نواحی مرکزی کرج و کمبود مدرسه باعث شده البرز در بحث سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور باشد. وی افزود: این خود ضعف بزرگی است که در کنار آسیب های اجتماعی دیگر در ایران کوچک می تواند زمینه ساز بروز مشکلاتی شود. این کارشناس تصریح کرد: متاسفانه کرونا دانش آموزان را از این فضای آموزشی دور کرده و باعث شده برخی از دانش آموزان نیز ترک تحصیل کنند. شاه حسینی گفت: باید با واکسیناسیون همگانی هرچه زودتر زمینه حضور دانش آموزان را به مدرسه فراهم کنیم. وی ادامه داد: کرونا صدمات جبران ناپذیری را به بدنه آموزش به ویژه در برخی مقاطع تحصیلی وارد کرد که تا سالها درگیر آن هستیم. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که خیرین مدرسه ساز در مناطق پرتراکم دانش آموزی برای ساخت مدرسه ورد کنند تا رتبه سرانه آموزشی البرز کاهش یابد. انتهای پیام /