سه‌شنبه 17 مهر 1403

الزامات اقتصاد مقاومتی ایران و تبیین ا در آن

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
الزامات اقتصاد مقاومتی ایران و تبیین ا در آن

یک کارشناس روابط بین الملل با اشاره به نقاط ضعف اقتصاد ایران، بهترین راهکار برای فائق آمدن بر این مشکل را اجرا و پیروی از ی اد و می‌داند.

به گزارش ایسنا، پارسا جعفری، کارشناس روابط بین الملل در این باره می‌نویسد: در لی ا اد د انی دی ا ده ا و ر صرف نظر از در - ن تحت ا انها و ی ادی و ار ا. ا در تأثیرپذیری هر کشوری توجه ان آد آن ای کها و بحرانهای اقتصادی وت است. روندهای تاریخی حاکی از آن است م اهه ی ادی، ری از ر ان و ا و رو اد اه. در اد دی از ر آد زم ای و رویارویی ان را دارا هستند و رز آن اد ر طی بحران سال 2008 است. وا ا ر رت ر، و ار اینکه ی ادی آن ادی را د، ا ان مذکور نتوانست اساسی ای اقتصاد ار بهوجود بیاورد. اوم ر ادی ر و اوم ادی در ار و ع ادی و همچنین بآوری ی این کشور داده د.

ف اد ر، اد اان ت وا و درات بوده است. بهگونهای که م کی ادی و ی ا ا شدید اقتصادی ا مید. چراکه تقریبا 50 درصد د ر از از فروش نفت بوده ا. از اینرو در سالهای ا و در ان ی آن و نهایتا تحریمهای ظالمانه آمریکا درآ ر را ت در ن کرد. دا و آن ر، ا ه ا. اقدامات ی ا از و و... اد ر ادی لهای اخیر و کشور، ت ادی از اا ی د، توأم با ری ر را به همراه داشته است. اا ، ن وا ی وا واردا ا، اا ر اری، ر اری، دا، ره و درآ ملی، اا رم، اا خ ارز، فعالیتهای ادی و اا خ ری؛ از و ت ر ا ادی شده و ان ری د و ار را کرده است.

آر و وای ادی ر نده نایداری و ب زه ادی است؛ ر ادی ز 1 در ل 94 2 دری ل 93 دا ا، م ا در ز ر ادی ی 3 در ل 90 از اای، نده و ن در ر ادی ر ا؛ اا خ ری از 6 در ل 93 11 در در ن ل 94؛ 1,16 دری درات و 53,22 دری واردات در ل 94 93؛ اا 30 دری و اا 53 دری ی د ر؛ ود دن ی ری و د ع در درا و واردا و را برای اقتصاد کشور رقم زده است. معضلات ق و د ارت از و اد اان نده بیثباتی و در اد و اق ا ری ا از اد و ردار.

در ا را ی اد و ف ر و د ی و ادی و د ااف ااز، میتواند در ات و ای از ت رج از ار، همانند تحریمهای اقتصادی بین المللی انی، و... که در آن رو اا ا، دوردی ر در زی و اوم و آرن در راستای الزامات ااز ، یک اد دا و وری، درونزا و ونا، و و را ساخته و ا ام از م ادی جمهوری اسلامی را . ط ا ای ن دن اد از ات ا و ری اد ی ادی، ا و اح ری ادی د و تمرکز بر روی ط اا و رفع نقاط آ د است. در آن صورت است که اد و زز اد آد در و آر از شوکها و تحریمهای ادی را دارا بوده، و در ومزی، آزدا و ر و دی رآ ادی در ی برآمده و ااری ار اد ر خواهد بود. انتهای پیام