سه‌شنبه 10 مهر 1403

امام جعفر صادق (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جعفر صادق (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) است

یزد - ایرنا - عضو جامعه روحانیت گفت: حضرت امام جعفر صادق (ع)، اسلام ناب محمدی (ص) را احیا کرد و موجب زدودن تحریف‌ها در تاریخ مسلمین و تشیع شد.

حجت‌الاسلام علی طالبی روز چهارشنبه در مراسم عزاداری این امام همام (ع) که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد افزود: امام جعفر صادق (ع) نقش بی‌بدیلی در ماندگاری و استواری دین مبین اسلام داشت.

وی ادامه داد: مکتب اسلام و تشیع مدیون تلاش‌های آن امام همام (ع) است و باید در هر فرصتی مبلغان دینی و نهادهای فرهنگی نسبت به نشر اهداف و سیره امام صادق (ع) به مردم به خصوص نوجوانان و جوانان اقدام کنند.

این مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: امروز به برکت اقدام‌های امام ششم شیعیان، شاهد تحول و پویایی در مکتب حیاتبخش اسلام عزیز و مذهب شیعه هستیم و باید این ارزش همواره تعالی یابد.

طالبی همچنین به توطئه فرهنگی دشمنان علیه دین و ارزش‌ها با بهره‌گیری از فضای مجازی و ابزارهای نوین رسانه‌ای اشاره کرد و هوشیاری جوانان و خانواده‌ها را خواستار شد.

وی تاکید کرد: باید با توسل و تمسک به دین و اطاعت از فرامین قرآن و پیروی از ائمه معصومین (ع) برای شکست دادن توطئه‌های فرهنگی استکبارجهانی مبارزه کرد.

در این مراسم که آیت‌الله محمدرضا ناصری و جمعی از مردم و مسوولان حضور داشتند مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ امام صادق (ع) به عزاداری و نوحه‌خوانی پرداختند.

امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر (ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.

آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگی به امامت رسید و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.

دوران امامت 34 ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در 65 سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148 هجری به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*