سه‌شنبه 17 مهر 1403

امام جمعه اراک: ازدواج آسان عالی‌ترین جلوه فرهنگ دینی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه اراک: ازدواج آسان عالی‌ترین جلوه فرهنگ دینی است

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ازدواج آسان عالی‌ترین جلوه فرهنگی دینی در جامعه است و گسترش این فرهنگ مقدس باید مورد توجه لایه‌های مختلف جامعه قرار گیرد.

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز پنجشنه در آیین تجلیل از زوج‌های جوان طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: ازدواج به موقع جوانان در اسلام به قدری اهمیت دارد که فراهم کردن زمینه‌های آن در قرآن کریم، وظیفه همگانی معرفی شده است.

وی ادامه داد: ازدواج نقش مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و امنیتی جامعه دارد و موجب افزایش همت، غیرت و احساس مسئولیت در افراد می شود، بنابراین فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان باید در دستور کار تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند با حذف مراسم مجلل و پر زرق و برق که جز یک نمایش زودگذر چیزی نیست، فرصت را به جوانان بدهند تا به راحتی و کمترین هزینه زندگی مشترک خود را شروع کنند.

آیت الله دری نجف‌آبادی، بالارفتن سن ازدواج را از آفات جامعه دانست و گفت: در صورت حذف تجملات و هزینه های غیر ضروری در این امر مقدس، می‌توان نرخ ازدواج و در نهایت باروری را در جامعه افزایش داد.

وی اظهار داشت: جوانان و نوجوانان باید با الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام راحل احساس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کرده و برای اشتغال و ازدواج خود، تنها به دولت متکی نباشند، بلکه خود نیز در این راستا تلاش کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) یکم تا هفتم ذی‌الحجه در نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود.

«عابد حقدادی» افزود: نشست‌های تخصصی و رسانه‌ای پیرامون ازدواج و راه‌های انتخاب برتر، نشست با سمن‌های فعال در این حوزه و کارگاه‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان و تجلیل از آنان از مهمترین برنامه‌های هفته ازدواج در استان مرکزی است.

وی بیان کرد: سال گذشته 13 هزار و 300 زوج و در سه ماه نخست امسال نیز سه هزار و 450 زوج جوان در استان مرکزی تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در خصوص فعالیت‌های این نهاد در مقابله با گسترش ویروس کرونان نیز گفت: توزیع بیش از 15 هزار و بسته اقلام بهداشتی و 6 هزار بسته معیشتی مهمترین اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.

استان مرکزی 12 شهرستان و یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*