جمعه 13 مهر 1403

امام جمعه بوشهر: حوزه انرژی این استان مایه اقتدار ایران است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه بوشهر: حوزه انرژی این استان مایه اقتدار ایران است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زمینه درآمدزایی حوزه انرژی این استان در سطح ملی نقشی مهم دارد و مایه اقتدار ایران است به همین خاطر منطقه ویژه انرژی پارس باید همیشه در آرامش برای رشد تولید باشد.

آیت الله صفایی غلامعلی بوشهری روز سهشنبه در دیدار با ایرج خرمدل مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: استان بوشهر هم تولید کننده و هم صادر کننده انرژی است و کمتر استانی در کشور این چنین است آن هم در حیاتی ترین جغرافیای ایران که حوزه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: به همین دلیل نقش استان بوشهر با وجود 2 حوزه انرژی اتمی و فسیلی و صنایع پایین دستی در کشور خیلی مهم است.

امام جمعه بوشهر گفت: پارس جنوبی و حوزه انرژی و صنایع اقماری آن در استان بوشهر، هم در زمینه اشتغال‌زایی در استان نقش مهم ایفا می‌کند و هم در حوزه تولید محصولات استراتژیک نقش آفرین است.

صفایی بوشهری عنوان کرد: در سال های اخیر همیشه نگران تسهیم گاز بین ایران و قطر بودیم که اکنون به مرحله برداشت مساوی و یا حتی بیشتر از قطر رسیده‌ایم.

وی افزود: منطقه پارس جنوبی و شمالی نقشی مهم هم برای فضای استانی و هم ملی دارد و باید در این مناطق همه امور به سمتی برود که هم رونق تولید و هم پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی در این مناطق که مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری هر روز تجلی بیشتری پیدا کند.

صفایی بوشهری ادامه داد: با این همه خیرات و برکاتی که این مناطق دارند اگر این پیوست ها اجرا نشوند خود آن منطقه در درون دچار مشکل و در محیط بیرون نیز آسیب زا می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: تاکنون کارهای خوبی در این مناطق صورت گرفته اما هنوز کارهای زیادی هست که به علت‌های مختلف اجرا نشده‌است.

وی افزود: امیدواریم با حضور مدیر جدید سازمان منطقه ویژه انرژی پارس بویژه اشتغال جوانان استان بوشهر که در شرایط کنونی خیلی مهم است، محقق و مساله محیط زیست و پیوست‌های اجتماعی و توسعه محیط پیرامونی و پیوست‌های فرهنگی درونی و بیرونی اجرا شود.

صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از پیوست‌های فرهنگی، حمایت از فضاهایی است که مردم به آن توجه دارند مثل تیم فوتبال پارس جنوبی جم زیرا مردم استان بویژه شهرستان جم این تیم را دوست دارند و همیشه استقبال خوبی از بازی‌های این تیم دارند.

وی عنوان کرد: وقتی این تیم حمایت نشود مردم متاثر می‌شوند و چنانچه حمایت شود باعث خوشحالی مردم خواهد شد به همین خاطر لازم است در این زمینه تدبیر لازم صورت گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*