شنبه 21 مهر 1403

امام جمعه بیرجند: مردم با انسان دوستی سراغ نیازمندان رفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه بیرجند: مردم با انسان دوستی سراغ نیازمندان رفتند

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در این مدت ما با وجود تحریم و مشکلاتی که کشورهای غربی بر ما تحمیل کردند، با دین، انسان دوستی، ایثار، گذشت و انفاق به سراغ انسان‌های نیازمند رفتیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: همچنان این مسیر را ادامه می‌دهیم و این موضوع نظر دنیا را نسبت به کشور ما عوض کرد و نشان داد که مردم ما در همه صحنه‌ها پیروز هستند.

وی گفت: بدترین ویروس، فرهنگ غرب است که انسان را از ریشه می‌کند که با بیماری کرونا، وبا و طاعون قابل قیاس نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مشاهده می‌شود کشورهای پرادعا که در جهان گاهی با عنوان تمدن یا دیگر مسایل فخر فروشی می‌کردند در آزمایش ویروس کرونا چه طور بودند که دیدگاه جهان نسبت به کشور ما و آنها چقدر تغییر کرد.

وی افزود: ما 2 قرن در بمباران تبلیغات بیگانه بودیم و آن قدر تحقیر می‌شدیم که وقتی سلطه‌گران استکباری بر کشور ما مسلط بودند آن را حق توحش می‌دانستند. امام جمعه بیرجند بیان کرد: آنها در دنیا چنین می‌کنند و چهره اسلام را تحت عنوان عناصری که خود می‌پرورانند، اینطور معرفی می‌کنند و اینطور شبهه ایجاد می‌شود. وی گفت: اما گذشته از پیروزی در طرح سیاسی روز مقدس قدس و پیروزی نظامی که خط نشانی بود در سوم خرداد و در رسوایی و ضعف دشمن در جنگ‌های نظامی، امروز در جنگ‌های فرهنگی و تبلیغاتی که قریب 200 سال طول کشیده عملا نشان دادیم که موفق‌تر بودیم زیرا در ویروس کرونا کشورهای غربی اولین کاری که کردند در صف‌های اسلحه ایستادند. حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: آنها از حمله و هجوم به خود یا فروشگاه‌ها، رسوایی به بار آوردند.

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان افزود: توجه در صحنه عملی به رهنمودهای کارساز رهبر معظم انقلاب مورد تاکید است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ویروس کرونا در سطح جهان باعث بروز قرنطینه‌ها، سم پاشی‌ها، انواع و اقسام ابزار در رعایت بهداشت، فعال شدن مسولان بهداشت و درمان و فرهنگ مردم که پیشرو بودند، شد. وی افزود: آنچه رهبری به آن اشاره داشتند این است که هر روز در چند نوبت آمار جهانی مبتلایان و فوت شدگان اعلام می‌شود اما سوال اینجاست چرا از خطرها، ضررها و ویروس‌های مرگبارتر شمارش سرانگشتی نمی‌شود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: اصلا آیا این ضررها قابل شمارش است، به این معنا که در همین سده اخیر 2 جنگ بزرگ جهانی به وسیله همین اروپایی‌ها و وحشی‌های متمدن نما صورت گرفته پس این فاجعه چطور شمارش می‌شود. وی با طرح این سوال که تعداد میلیون‌ها انسانی که مستقیم کشته شدند چه کسی می‌تواند شمارش کند گفت: آنها که در هیروشیما بمباران شدند و نسل آنها از دردها و رنج‌های سلاح هسته‌ای رنج می برند چطور شمارش می‌شوند. امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جنایت‌ها از جنگ جهانی تا امروز و مداخله در 52 کشور ادامه دارد گفت: آیا این جنایت‌ها قابل شمارش است که همه جا از میانمار، هند یا در آفریقا چه بر سر مردم می‌آورند. وی با اشاره به اعتراضاتی که مردم فرانسه از یک سال گذشته تاکنون دارند اظهار داشت: هر جا زورگویی بوده همچون رضاخان، آتاتورک یا صدام از طرف اینها دستش باز بوده که مردم را کشته است. ححت الاسلام و المسلمین عبادی جنگ تحمیلی به مدت هشت سال و جنگ نفت و مداخله در سایر کشورها را از سوی استکبار جهانی یادآور شد و افزود: شمارش کرونا که این همه روی آن مانور دادند کجا و اینها کجا. وی گفت: آنانی که بر اثر ویروس کرونا فوت می‌کنند در عین حال صرفا به یک بیماری و مرگ زودرس دچار می‌شوند لذا ویروس به ایمان، اعتقا، ناموس و فرهنگ آنها ضربه نمی‌زند اما ویروس غرب همه چیز را از بین می‌برد. نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اما جای سوال است که ویرانی کشورها، آوارگی زنان و کودکان، اعتیادها، ابزار شیمیایی، بازی با آبروی ملت‌ها، تحریم‌های اقتصادی و شایع کردن بیماری‌ها کار چه کسی است؟ وی افزود: همانطور که گفته شده ویروس کرونا و حتی ویروس‌های دیگر آزمایشگاهی است و چرا روی کرونا حساسیت هست و روی جنایت‌ها و فرهنگ کثیف غرب حساسیت وجود ندارد و همه چیز توجیه اقتصادی دارد. وی با بیان اینکه بیش از هر چیز باید به فرهنگ، اصالت، اعتقاد و ایمان خود برگردیم گفت: آنچه دنیا را می‌تواند اداره کند اسلام است نه سرمایه‌داری لیبرال ولی هنوز در مردم ما کسانی هستند که شب را رو به اروپا می‌خوابند. امام جمعه بیرجند ادامه داد: یوم الله روز قدس که نشان از قدرت نظامی مردم در مقابل استکبار جهانی غرب و شرق بود، خط نشانی است که دشمن را خار کرد. وی گفت: پیروزی‌های نظامی سوم خرداد و فتح خرمشهر هم از مردم با ایمان خط قدرتی را در جهان رقم زد و مردم در ارتباط با قرب الهی در پیروزی میدانی صحنه فرهنگی موضوع جدیدی را رقم زدند.

نماز عید فطر امروز (یکشنبه) با حضور قشرهای مختلف مردم در مساجد 11 شهرستان استان خراسان جنوبی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه شد.

براساس آخرین آمار رسمی 2 شهرستان این استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید (کم خطر) و بقیه در وضعیت زرد (خطر متوسط) هستند.

*س_برچسب‌ها_س*