شنبه 21 مهر 1403

امام جمعه داران: کرونا، نقمتی که به نعمت تبدیل شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه داران: کرونا، نقمتی که به نعمت تبدیل شد

اصفهان - ایرنا - امام جمعه داران گفت: شیوع کرونا و رخدادهای مرتبط با آن اگر چه یک نقمت و تهدید بود اما در نهایت به فرصت و نعمت تبدیل شده است.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر که در محوطه روباز جنب گلستان شهدای شهر داران برگزار شد، افزود: شیوع کرونا یک امتحان بزرگ برای سنجش بسیاری از خصلت‌ها، توانایی‌ها و ضعف‌ها برای مردم و مسئولان بود.

وی با قدردانی از تلاش بی وقفه متولیان و دست اندرکاران مهار کرونا، افزود: هنگامی که در مساجد بسته شد و بسیاری از برنامه‌ها تغییر شکل داد و ارتباطات محدود شد در مقابل در وحدت و همدلی باز شد و رزمایش مومنانه عظیمی با هدایت رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور شکل گرفت.

امام جمعه داران به سالروز آزادی خرمشهر اشاره و بیان کرد: مرور تاریخ این حماسه و رخدادهای مشابه نشان می‌دهد که هدف دشمن نابودی دین و هویت اسلامی است و برای این هدف برنامه ریزی می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی دستیابی به رستگاری و پیروزی با انتخاب تنها گزینه درست یعنی مقاومت امکان پذیر است.

سیاوشی اضافه کرد: مردم همواره نشان داده اند که راه خود را انتخاب کرده اند، جانفشانی های بسیار در بزنگاه های مختلف مانند دفاع مقدس همچنین مجاهدت های مدافعان حرم، راه مقاومت را به عنوان مسیر پیروزی به ما نشان داده است.

امام جمعه داران ادامه داد: کسانی که به دشمن امید بسته اند به آموزه های قرآن برگردند و بدانند سرانجام این تفکر نابودی و شکست است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به آغاز کار مجلس یازدهم اشاره و بیان کرد: رمز کارایی و اثر بخشی یک نماینده مجلس، حرکت بر مدار ولایت مداری و ارزش‌های انقلابی، همکاری و بهره مندی از نیروهای دلسوز و توانمند و تلاش هوشمندانه و مستمر بر مبنای شجاعت برای رفع مشکلات منطقه در بخش‌های مختلف است.

سیاوشی افزود: نماینده مجلس باید همه وجود خود را برای رفع مشکلات مردم به میدان بیاورد، حق ضایع شده آنان را پس بگیرد و در این زمینه کوتاهی نکند.

نماز عید فطر امسال با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد محله‌های و برخی امامزاده‌های استان اصفهان برگزار شد.

بسیاری از نمازگزاران با رعایت موارد بهداشتی شامل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (با فاصله یک متر از هر چهار طرف)، استفاده از ماسک، دستکش، کتاب دعا، مهر و جانماز شخصی در این آیین مذهبی شرکت کردند.

در پی شیوع کرونا بیش از 131 هزار ایرانی به این بیماری مبتلا شدند که از این میان بیش از هفت هزار و 300 تن جان خود را از دست دادند.

فریدن با 2 شهر داران و دامنه و جمعیت افزون بر 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
امام جمعه داران: کرونا، نقمتی که به نعمت تبدیل شد 2