شنبه 14 مهر 1403

امام جمعه زنجان: مشارکت حداکثری در انتخابات از نان شب هم واجب‌تر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه زنجان: مشارکت حداکثری در انتخابات از نان شب هم واجب‌تر است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در این شرایط باید دعواهای حیدری نعمتی کنار گذاشته شود و همه برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنیم چرا که اکنون مشارکت حداکثری در انتخابات از نان شب هم برای ما واجب‌تر است.

حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه انتخابات امسال جزو انتخابات های سرنوشت ساز است، افزود: آنچه مردم ما در انتخابات عادت کرده بودند وجود اجتماعات و میتینگ های انتخاباتی بود ولی در شرایط ناشی از شیوع کرونا، چنین مواردی امکان پذیر نیست؛ مبادا نبود شرایط قبلی ما را به گونه ای بار بیاورد که از اصل مساله غافل شویم.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی روح کلی جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: ما باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم، به لحاظ قانونی اگر فردی در یک شهری اکثریت نسبی آرا را کسب کند، قانونا منتخب است، اما یک وقت می گویند 70 درصد واجدان شرایط رأی دادند، یک وقت هم می گویند این فرد با 15 درصد مشارکت انتخاب شده، این بار مثبتی ندارد.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه در دنیا به میزان مشارکت مردم توجه می کنند، افزود: مشارکت در انتخابات به عنوان نمود اعتماد عمومی و مقبولیت نظام است پس در این شرایط باید دعواهای حیدری نعمتی کنار گذاشته شود و همه برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در این شرایط هر نوع حرفی که باعث اختلاف و 2 دستگی شده و هر نوع گله گذاری که باعث بی رغبتی و قهر مردم از صندوقهای رأی شود، اخلاقا و شرعا درست نیست.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین دانشنامه زنجان اشاره کرد و گفت: این اقدام شروع خوبی است، البته کارهای مقدماتی هم در این خصوص انجام شده ولی چون یک ارگان خاصی آن را دنبال نمی کرد و از طرفی طرح هزینه‌بری هم بود به نتایج مطلوبی نرسید.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه در این دانشنامه باید همه ابعاد و زوایای تاریخ پنج هزار ساله استان زنجان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، افزود: لازم است برای اجرای این طرح دبیرخانه دائمی آن تاسیس شده و از همه صاحبنظران و شخصیت های زنجانی که حتی خارج از استان و کشور هستند، اطلاعات و پیشنهادات موردنیاز جمع آوری شود.

*س_برچسب‌ها_س*