یک‌شنبه 8 مهر 1403

امام جمعه ساوجبلاغ: رواج بداخلاقی درفضای مجازی خطرناک است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه ساوجبلاغ: رواج بداخلاقی درفضای مجازی خطرناک است

کرج - ایرنا - امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به انتشار برخی اخبار جعلی و توهین آمیز در شبکه های مجازی گفت: رواج بداخلاقی دراین شبکه ها خطرناک است.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله مختاری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگی شهرستان ساوجبلاغ که با محوریت برنامه ریزی فرهنگی در شرایط کرونا روز دوشنبه با حضور اعضا در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی شهرستان ساوجبلاغ با استفاده از روش‌های غیراخلاقی برخی را تخریب و به آنان تهمت و افترا می‌زنند، گفت: امیدواریم با تلاش مسوولان دیگر شاهد پرده دری‌ها و بی حرمتی‌ها نسبت به عده‌ای نباشیم و نباید اجازه داد عده‌ای به نام خبرنگار با آبروی مؤمن بازی کنند.

وی ضمن تاکید به ورود جدی دادگستری، دادستانی و پلیس فتا در راستای مقابله با این گونه کانالها افزود: رواج بد اخلاقی و ایجاد فضای متشنج، دروغ پراکنی و افترا در فضای مجازی بسیار خطرناک است و همچون سدی است که اگر بشکند همه را آب خواهد برد و باید توجه داشت اصل توهین و افترا ایراد دارد و باید مصوبه ای تصویب کرد تا به زودی ریشه اینگونه بداخلاقی ها در فضای مجازی این شهرستان خشکانده شود.

حجت الاسلام مختاری در ادامه با قدردانی از کمک های مومنانه مردم به اقشار آسیب پذیر گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 20 هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند در این شهرستان توزیع شده است.

مختاری به مشکلات بیماری کرونا برای فعالیت های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: قصه همدلی و مواسات باید به یک فرهنگ تبدیل شود و در تمام ایام زندگی فقط مربوط به کرونا نباشد و باید این فرهنگ نهادینه شود و در دل مردم جای بگیرد.

حجت الاسلام مختاری در بخش دیگری از سخنان خود به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: در بعضی استانها دیده و شنیده‌اید که آمار کرونا در آنجا بالا رفته و این عدم تعامل مردم برای آن جامعه بوده است.

امام جمعه شهرجدیدهشتگرد نیز در ادامه با گلایه از مسوولان بدلیل بی توجهی به شهرجدیدهشتگرد گفت: دستگاه های اجرایی فعالیت خود فقط به مرکز شهرستان (شهر هشتگرد) معطوف نکنند.

حجت الاسلام مجید صفدری از مسوولان خواست: نسبت به مسائل و مشکلات شهرجدیدهشتگرد اهتمام بورزند.

حجت الاسلام صفدری بیان کرد: شیوع بیماری کرونا یک حقیقت غیرقابل انکار است امابا توجه به اینکه نمی‌توان آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا را به صفر رساند، پس باید بستر زندگی را به سمت عادی شدن با رعایت پروتکل بهداشتی سوق داد تا اینگونه آسیب‌های اقتصادی به حداقل ممکن برسد.

*س_برچسب‌ها_س*