سه‌شنبه 17 مهر 1403

امام جمعه لواسانات: محاکمه «طبری» اهمیت بسیاری دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه لواسانات: محاکمه «طبری» اهمیت بسیاری دارد

تهران - ایرنا - امام جمعه لواسان با بیان اینکه محاکمه «اکبر طبری» اهمیت بسیاری دارد، گفت: صیانت از عدالت و قانون برپایه احکام و مقررات اسلامی استوار است و این تحول بزرگ و امیدبخش باید ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین که در مصلای صاحب‌الزمان (عج) اقامه شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر در خصوص کاهش رشد جمعیت هشدار داده و به مسئولان توصیه کرده‌اند که برای گذر از این بحران چاره‌اندیشی کنند. وی اظهار کرد: باتداوم این روند رشد جمعیت تا سال 1415 در کشور صفر می‌شود و ایران طی 30 سال آینده به یکی از کشورهای پیرجهان تبدیل می‌شود،؛ موضوعی که اگر جدی گرفته نشود، آینده کشور را تهدید می‌کند زیرا پیشرفت و توسعه همه‌جانبه به نیروی جوان و خلاق نیاز دارد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: ازدواج دیرهنگام جوانان، جا افتادن فرهنگ تک فرزندی و بالا رفتن سن ازدواج به دلیل برخی از مشکلات اقتصادی از عوامل کاهش رشد جمعیت است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت فرارسیدن سالروز تأسیس جهاد کشاورزی و روز جهانی بیابان‌زدایی گفت: بخش وسیعی از شهرستان ورامین در حاشیه کویر مرکزی قرار واقع شده است و توجه به بیابان‌زدایی می‌تواند خطر نابودی اراضی کشاورزی را رفع کند. محمودی اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت برداشت محصول گندم، جو و کلزا در شهرستان ورامین بسیار مطلوب بوده و اکثر کشاورزان محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل داده‌اند که این امر نقش مهمی در خودکفایی کشور در تأمین گندم مورد نیاز دارد. وی ضمن دعوت از کشاورزان برای پرداخت زکات مال خود گفت: زکات برکت و پاکیزگی مال و دارایی انسان است که در راه خدا و برای رفع محرومیت نیازمندان استفاده می‌شود. امام جمعه موقت ورامین با اشاره به شعار جهش تولید و لزوم عملی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب از مسئولان خواست تا به دستورالعمل و برگزاری جلسات اکتفا نکنند و از نزدیک با مسائل و مشکلات تولیدکنندگان آشنا شوند و در صدد رفع این مشکلات برآیند. به نظر می‌رسد مراکزی که در حوزه اصلاح سیاست‌های جمعیتی کار می‌کنند باید قوانین محدود کننده را اصلاح و سیاست‌های مشوق رشد جمعیت را تدوین و ابلاغ کنند تا خانواده‌هایی با جمعیت بالا مورد حمایت قرار گیرند.

*س_برچسب‌ها_س*