دوشنبه 9 مهر 1403

امام جمعه همدان: ریشه جنایت تروریستی حرم رضوی تفکر تکفیری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه همدان: ریشه جنایت تروریستی حرم رضوی تفکر تکفیری است

همدان - رایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: منشا و ریشه جنایت تروریستی حمله به روحانیان جهادگر در حرم امن رضوی، تفکرات تکفیری است که در باب توحید و شرک نظریات خاصی دارد و شیعه و سنی را محکوم به کفر می‌داند.

به گزارش ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان، افزود: یکی از مصادیق تقوا مراقبت از گرفتار شدن در فتنه است در فتنه ها نباید اجازه سو استفاده را داد و در حادثه اخیر حرم امن امام رضا (ع)، دشمن دنبال ایجاد فتنه است.

وی اضافه کرد: بخشی از سلفیت که جامعه انسانی را کافر و مشرک می داند به راحتی خونریزی می کند، این تفکر نه تنها برای شیعه بلکه برای امت اسلامی بسیار خطرناک است و بسیاری از اهل سنت توسط این افراد قتل عام و شهید شدند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جریان تکفیری جریان آسیب زا برای شیعه، سنی و امت اسلامی است، اظهار داشت: فرد تروریست تحت تاثیر القائات تکفیری و فضاهای رسانه ای تکفیری دست به خشونت در کنار حرم امام رضا (ع) زده است و جامعه اسلامی این قبیل خشونت ها و تفکر داعشی را بعد از شکل گیری جریان تکفیری با حمایت دولت انگلیس زیاد دیده است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: امروز شیعه و سنی باید در کنار هم برای مقابله با این تفکر خطرناک که مرز بندی ساختگی و اختلاف افکنی دارد ایستادگی کند، این تفکر در جامعه اسلامی با نقشه های انگلیس ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان دنبال بهره مندی از این حادثه هستند، تصریح کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه رسانه ای و فضای مجازی مخالف و معاند ندارد و هزاران شبکه و سایت علیه نظام اسلامی تبلیغ می کنند و در این راستا رهبری فرزانه انقلاب فرمودند «دشمن با همه توان به صورت ترکیبی وارد شده بنابراین باید جهاد تبیین را جدی گرفت».

امام جمعه همدان تاکید کرد: هدف دشمن ایجاد اختلاف مذهبی، قومی و قبیله ای بین شیعه و سنی است آنها دنبال ایجاد اختلاف ملی و حاشیه سازی در شرق کشور بین ایران و افغانستان هستند.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: این در حالیست که مردم افغانستان لشکر فاطمیون را برای دفاع از حرم ایجاد کردند و بیش از چهار دهه است که ایران اسلامی از مردم افغانستان حمایت می کند.

وی افزود: هدف دوم دشمن از حوادث اخیر به حاشیه بردن اذهان مردم به ویژه دولت از مسائل اصلی کشور از جمله اقتصاد و گرانی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: ورود عده ای از بانوان به استادیوم که باید این مساله رفع و بسترهای آن مهیا شود مساله اصلی کشور نیست بلکه مساله اصلی کشور گرانی های موجود در بازار و اقتصاد است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: دشمن سعی دارد تمرکز دولت را به مسائل حاشیه ای مشغول کند در حالیکه مساله اصلی مردم اقتصاد و رفع گرانی است، دشمن در فضای مذاکره با حاشیه سازی درصدد فشار داخلی به دولت است.

وی گفت: ترسیم غیر واقعی از واقعیت های اجتماعی از دیگر اهداف دشمن است چرا که بعد از وقوع این حادثه دشمن با فضا سازی و مدیریت فضای مجازی درصدد القای وجود فاصله و شکاف بین روحانیت و مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: دشمن حتی کامنت های منتشر شده در فضای مجازی را مدیریت کرده و به نحوی نشان می‌دهد که مردم از این اتفاق خوشحال هستند در حالیکه واقعیت های اجتماعی آن چیزی نیست که در فضای مجازی می بینید و درصد بالایی از این کامنت ها مربوط به افراد خارج از کشور است.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: ملت متمدن ایران به علت اعتقاد به دین اسلام و داشتن فرهنگ غنی هیچگاه از خشونت و مرگ کسی احساس خوشحالی نمی کند چرا که فرهنگ ایرانی، آیین اسلامی و تمدن ایرانی این ملت به آنها اجازه نمی دهد در برابر توسعه خشونت آن هم در برابر قشری خاص، شریف، محروم و مظلوم احساس خوشحالی کنند.

امام جمعه همدان گفت: جامعه روحانیت مخالف حقوق نجومی، فساد و اختلاس است و سعادت ابدی مردم و کشور را می خواهد.

برچسب‌ها