سه‌شنبه 10 مهر 1403

امام جمعه پاوه: ماموستا محمدی فردی معتدل بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه پاوه: ماموستا محمدی فردی معتدل بود

کرمانشاه - ایرنا - امام جمعه پاوه گفت: ماموستا ملامحمد محمدی امام جمعه فقید اهل سنت کرمانشاه فردی معتدل، میانه رو و اهل صلح و سازش بود.

ماموستا ملا قادر قادری عصر دوشنبه در آیین تشییع و تدفین پیکر امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در مزارستان روستای دولت آباد روانسر افزود: تقوا، حسن اخلاق، مهربانی و درون پاک از برجسته ترین خصوصیات اخلاقی ماموستا محمدی بود. وی ادامه داد: ماموستا محمدی یکی از روحانیون خدوم و تلاشگر استان بود که بیش از 50 سال مردم را به دین مبین اسلام و قرآن و فضیلت های اخلاقی دعوت می کرد. عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور اضافه کرد: فوت ایشان یک ضایعه بزرگ برای جامعه روحانیت است. ماموستا قادری اظهار داشت: در کمتر از یک سال گذشته چهار روحانی برجسته اهل سنت استان کرمانشاه، ماموستا ملا عبدالله غفوری، ماموستا ملا رستم حسینی، ماموستا ملاسعید سلیمی و ماموستا ملا محمد محمدی دارفانی را وداع گفته اند اما در این مدت نتوانسته ایم روحانیون دیگری را برای پاسداری و صیانت از منبر و مسجد تحویل دهیم. مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ماموستا محمدی حق بزرگی بر گردن مردم کرمانشاه دارد. حجت الاسلام محمد صالحی افزود: ایشان در زمینه تقریب بین مذاهب بسیار تلاش کرد و با همه مدیران استانی و مردم استان ارتباط و هم افزایی بسیار خوبی داشت. به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا محمدی از یک هفته قبل به دلیل ناراحتی کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری بود و امروز براثر این عارضه دارفانی را وداع گفت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه است و از سال 1378 تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده دارد.

ماموستا محمدی از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال 1371 با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل ذهاب منصوب شد و تا مهر 77 در این شهر به انجام مسوولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال 1378 نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

*س_برچسب‌ها_س*