شنبه 21 مهر 1403

امام جمعه یزد: رعایت بهداشت تنها راه مقابله با کروناست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه یزد: رعایت بهداشت تنها راه مقابله با کروناست

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: تنها با رعایت مقررات بهداشتی و در سایه همدلی و خداباوری با وجود تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان علیه انقلاب و نطام اسلامی قادر به مدیریت و کنترل بیماری کرونا هستیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عیدفطر در فضای باز امامزاده سید جعفر محمد (ع) مرکز استان افزود: دولت و ملت برای عبور و مقابله با بیماری کرونا نه تنها هیچ وابستگی به دیگران نداشته اند بلکه خود صحنه‌های مواسات و کمک به دیگران را نشان داده اند.

وی ادامه داد: مردم و مسوولان کشور بر خلاف بسیاری از ملت‌ها با همکاری و برنامه‌ریزی منسجم موفق به اجرای طرح‌های پیشگیری در مقابله با کرونا شدند و عزت و استواری خود را در برابر مسائل و مشکلات نشان دادند.

امام جمعه یزد اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا به خوبی به دنیا فهماند، آنچه در برابر مشکلات و بیماری‌ها لازم و مفید است، توسل و تمسک به دین، ارزش‌های معنوی، روحیه انقلابی و همکاری و ایستادگی است.

ناصری یزدی گفت: توجه به خدا، همکاری همه اقشار، حرکت در مسیر سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رعایت حال دیگران موجب موفقیت بر بیماری و سایر مشکلات است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به اهمیت رعایت و توجه به قانون توسط مردم اشاره کرد که باید همواره مدنظر همگان در هر شرایطی قرار گیرد که بدون آن نمی‌توان بر معضلات غلبه کرد.

ناصری یزدی، مهمترین قرنطینه را در بعد فکری ذکر کرد که باید همواره اندیشه خود را از گناهان دور نگه داشت و از برکات ماه رمضان و دعاها و توسل‌ها در طول سال استفاده کرد.

مردم یزد امسال همانند دیگر هموطنان خود، رمضان را به دلیل شیوع بیماری کرونا متفاوت تر از سال های قبل برگزار کردند و با رویت هلال ماه شوال نماز با شکوه عید سعید فطر امروز در مساجد و در فضای باز شهرها و روستاهای استان و با رعایت نکات بهداشتی اقامه کردند.

نماز عید فطر در 500 مکان استان یزد برگزار شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 133 هزار و 521 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 59 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هفت هزار و 359 تن رسیده است.

کیانوش جهانپور ظهر دیروز (شنبه) افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر سوم خرداد بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزار و 869 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شدند که 386 مورد بستری جدید و بقیه از بیماران سرپایی و افرادی که از رهگیری تماس نزدیک با مبتلایان بودند، شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 104 هزار و 72 بیمار بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و 2 هزار و 633 بیمار تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند.

به گفته وی تاکنون 781 هزار و 286 آزمایش تشخیص کووید - 19 در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*