شنبه 14 مهر 1403

امام راحل و حوزه علمیه قم نشأت گرفته از حکومت انقلابی امام رضا (ع) هستند / انقلاب اسلامی ایران مرهون مکتب رضوی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
امام راحل و حوزه علمیه قم نشأت گرفته از حکومت انقلابی امام رضا (ع) هستند / انقلاب اسلامی ایران مرهون مکتب رضوی است

تبیین حکومت اسلامی و شناساندن حکومت فاسد مامون به مردم مهم ترین حرکت سیاسی امام رضا (ع) در دوران خلافت حکومت عباسی در طوس بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در جریان زندگی امام رضا (ع) می بینیم ایشان هدف خود را دنبال می کرد و ملاحظه حکومت داری مامون را نمی کرد، ومسیر نورانی اسلام ناب و اهل بیت (ع) را می پیماید و در قضاوت اش ملاحظه کسی را نمی کند و اسلام ناب را مشوش نمی کند و حکومت مشوش مامون را تائید نمی کند این ها حرکت های امام رضا بود که به مردم بفهماند زیر بار اسلام قلابی نروند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا پیری یکی از اساتید حوزی قم گفت: امام رضا (ع) شخصیتی وارسته بودکه به لحاظ سیاسی نیز فعالیت های گسترده ای را در زمان حیات به ثمر رساند. وی افزود: امام رضا (ع) چون حرکت انقلابی و حکومتی خود را از ایران آغاز و شیعیان زیادی را در ایران ساماندهی کردند باعث شد تا شیعه در ایران دارای پایگاه شود و بعنوان پایگاه جهان اسلام فعالیت های گسترده ای را در جهت برقراری حکومت اسلامی انجام، که تشکیل انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) مرهون مکتب رضوی و ادامه فعالیت این پایگاه ها در ایران بود. این استاد حوزه بیان کرد: تاسیس حوزه علمیه قم را نشات گرفته از حکومت انقلابی امام رضا برشمرد و افزود: خروجی برجسته این حوزه علمیه شخصیت امام راحل هستند که تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) و امام رضا (ع) می باشد. حجت الاسلام و المسلمین قاسم صالحی استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: امام خمینی (ره) با الگو گیری از مکتب و تفکر امام رضا که مباره با حکومت های فاسد بود توانست در مقابل رژیم ستم شاهی مقاومت و ایستادگی کند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند. وی افزود: امروز این انقلاب به سرتا سر دنیا مخابره شده و الگوی برای تمامی آزادیخواهان جهان شده است. این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز در دنیا می بینیم که نظام اسلامی پیشتاز در جهت تکریم و بزرگداشت مقام انسانی است و در واقع از کرامت و بزرگواری و استقلال همه توده های محروم در سراسر عالم حمایت می کند. وی با بیان اینکه امروز ملت های مظلوم دنیا فریاد عدالت خواهی و کرامت بخشی جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند و همسو با جمهوری اسلامی در جهت بدست آوردن عزت، استقلال و کرامت تلاش می کنند، گفت: این انقلاب مسیر را ادامه خواهد داد تا منجی عالم بشریت ظهور کند و آن کرامت ازدست رفته در عصر غیبت را که خیلی از ملت ها محروم است را بدست بیاورند. انتهای پیام /