دوشنبه 16 مهر 1403

امام (ره) به‌واسطه احیای ارزش‌های اسلامی برای همیشه در تاریخ ماندگار است / توهین‌کنندگان به مقدسات شیعیان خائنین واقعی دین اسلام و مردم هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
امام (ره) به‌واسطه احیای ارزش‌های اسلامی برای همیشه در تاریخ ماندگار است / توهین‌کنندگان به مقدسات شیعیان خائنین واقعی دین اسلام و مردم هستند

امام‌جمعه اراک گفت: فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد یادآور مجاهدت‌های امام راحل برای تشکیل نهضت انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های شهدای 15 خرداد است و امام خمینی (ره) به‌واسطه احیای ارزش‌های اسلامی برای همیشه در تاریخ زنده و ماندگار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پایگاه بزرگ شیعیان اهل‌بیت (ع) و منشا کرامات و الطاف الهی و همچون چراغی پرفروغ و مشعل فروزان است و خداوند متعال به‌واسطه امام هشتم حضرت رضا (ع) کرامت را به ما عطا کرد و حضرت رضا (ع) مظهر کرامات و علمدار هدایت شیعیان است.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای پرداختن به ابعاد شخصیتی و سیره راهگشای اهل‌بیت (ع) است و برگزاری برنامه‌های محتوایی فاخر در این ایام قطعاً می‌تواند نسل جوان را از وجود نعمت اهل‌بیت (ع) بیشتر بهره‌مند سازد.

هویت شیعیان برگرفته از سیره اهل‌بیت (ع) و وجود مبارک حضرت رضا (ع) است

وی ادامه داد: هویت شیعیان برگرفته از سیره اهل‌بیت (ع) و وجود مبارک حضرت رضا (ع) است و درس‌های فراوانی در سیره اهل‌بیت (ع) نهفته که باید برای جوانان به‌خوبی تبیین شود تا بتوانند از الگوی کامل و جامع شیعیان برای ادامه مسیر و اعتلای اسلام استفاده کنند.

امام‌جمعه اراک افزود: فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد یادآور مجاهدت‌های امام راحل برای تشکیل نهضت انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های شهدای 15 خرداد است و امام خمینی (ره) به‌واسطه احیای ارزش‌های اسلامی برای همیشه در تاریخ زنده و ماندگار است.

قیام 15 خرداد را سرمنشأ تحولات عظیمی در تاریخ ایران است

دری نجف‌آبادی قیام 15 خرداد را سرمنشأ تحولات عظیمی در تاریخ عنوان کرد که با هدایت‌های امام خمینی (ره) حوادث بزرگی در این ایام رقم خورد و برگ زرینی در تاریخ ملت ایران و فصل تازه‌ای از مجاهدت در تاریخ اسلام گشود گفت: منها شکل‌گیری انقلاب اسلامی، قیام 15 خرداد سال 42 است و سند حقانیت نظام اسلامی است و سرفصل جدیدی در تاریخ سیاسی رقم‌زده و امروز این رویداد مهم باید به‌خوبی تبیین شود.

وی یادآور شد: قیام 15 خرداد یک قیام مردمی بود که مردم با اعتماد به نصرت الهی و قدرت خداوند متعال و تاسی از مکتب سیدالشهدا (ع) و باورهای دینی و انقلابی مردم برای ایجاد تحولات عظیم در قیام 15 خرداد شکل گرفت.

امام جمعه اراک بیان کرد: انقلاب اسلامی یک امانت الهی است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم و در حفظ و صیانت از آن و خصوصاً منافع مردم کوشا باشیم.

توهین‌کنندگان به مقدسات شیعیان خائنین واقعی دین اسلام و مردم هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: الگوی بزرگ شیعیان حضرت رضا (ع) است و انقلاب اسلامی به‌واسطه وجود امام هشتم از تهدیدات دشمنان در امان مانده و توهین به مقدسان شیعیان دور از انصاف و خیانت به حقوق مردم است و عده‌ای از گمراهان که در دامن غرب پرورش‌یافته‌اند با توهین به مقدسات شیعیان خائنین واقعی دین اسلام و مردم می‌باشند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: خدمت صادقانه به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی وظیفه عمومی آحاد مردم و همه باید دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را تبیین کنند.

وی یادآور شد: کاهش هزینه ها، بهبود محیط کسب و توسعه عدالت از مسائل مهمی است که باید در جهت تحقق رشد اقتصادی کشور موردتوجه قرار گیرد.

تولید، صادرات و قطع وابستگی کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار می دهد

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه چاپ اسکناس مشکل اقتصادی کشور را حل نمی‌کند، ادامه داد: تولید، صادرات و قطع وابستگی می‌تواند کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و منابع موجود باید در این مسیر بکار گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف‌گرایی و نقش‌آفرینی آحاد جامعه در رونق تولید از دیگر عوامل مؤثر در توسعه اقتصادی است و با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی مشکلات را بیشتر می‌کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام /