شنبه 1 اردیبهشت 1403

امدادرسانی به 729 فرد گرفتار در آبگرفتگی خوزستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امدادرسانی به 729 فرد گرفتار در آبگرفتگی خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران هلال احمر به 729 فرد گرفتار در آبگرفتگی متاثر از بارش شدید باران در استان خوزستان امداد رسانی کردند.

دکتر علی خدادادی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این امدادرسانی در یک هفته گذشته در شهرستان‌های ایذه، مسجدسلیمان، هفتکل، شوشتر و باغملک انجام گرفته است افزود: با توجه به تداوم بارندگی در استان خوزستان تیم های امدادی جمعت هلال احمر همچنان در حالت آماده باش بسر می برند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به اینکه 15 تیم عملیاتی این امدادرسانی ها را انجام دادند افزود: از سوی هلال احمر اقلامی شامل 502 تخته پتو،355 تخته موکت،663 کیلوگرم نایلون پوششی و 26 تخته چادر همچنین اقلام غذایی و بهداشتی بین افراد آسیب دیده از سیلاب و باران توزیع شد.

وی ادامه داد: 133 نفر نیز در این مدت در مناطق امن اسکان داده شدند و 9 واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای ایذه و باغملک تخریب شد.

بارش باران شدید به صورت متناوب از ابتدای آذر ماه جاری در اکثر مناطق استان خوزستان آغاز شده است.

همچنین یک سامانه بارشی جدیداز روز پنجشنبه هفته گذشته در خوزستان فعال شده است که طبق اعلام اداره کل هواشناسی این سامانه تا دوشنبه هفته جاری در منطقه فعال است.

اداره کل مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر با فعالیت این سامانه بارشی هشدار دادند.

*س_برچسب‌ها_س*