جمعه 13 مهر 1403

امروز یک ایران مهمان پدر است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امروز یک ایران مهمان پدر است

چند روز گذشته بود که خبر غیررسمی اقامه نماز جمعه این هفته به امام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب منتشر شد و بلافاصله پس از انتشار این خبر دوستانم از نقاط مختلف کشور تماس می‌گرفتند و به دنبال اطلاع از صحت این خبر بودند.

روز‌ها که گذشت و پس از انتشار خبر توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری دلشان قرص شد و در تکاپوی حضور در این نماز جمعه افتادند.

روز گذشته که فضای مجازی را رصد می‌کردم دیدم هر کس به طریقی دارد خودش را به تهران می‌رساند برای این روز تاریخی و مردم به صورت خودجوش گروه‌های مواسات حضور در نماز جمعه را از شهر‌های مختلف کشور راه‌اندازی کرده‌اند.

"بیش از 500 نفر در یکی از محلات شهرکرد برای حضور در نماز جمعه اعلام امادگی کردند ولی فقط توانستیم 5 عدد اتوبوس هماهنگ کنیم و الان داریم حرکت می‌کنیم به سمت تهران تا جمعه تهران باشیم." این را آقای کاظمی فعال فرهنگی در شهرکرد می‌گوید.

در اطلاعیه دیگری هم دیدم مردم کرج ساعت 6 صبح درب یکی از امامزاده‌های شهرشان وعده کرده‌اند که خود را در ساعات اولیه صبح جمعه به تهران برسانند؛ و این مواسات مردم در تمام استان‌های کشور ادامه پیدا کرده است.

مردم تهران هم درب خانه‌ها و حسینیه‌های خود را باز کردند و از شب گذشته میزبان خانواده‌هایی هستند که از نقاط دور برای حضور در نماز جمعه خود را به تهران رسانده‌اند. افرادی که یکبار هم همدیگر را ندیده‌اند اما وجهه اشتراکشان حضور در نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب است.

شب گذشته درب حوزه‌های علمیه، حسینیه‌ها و خانه‌های مردم برای اسکان مهمانان جمعه نصر باز بود و مشاهده کردم جوان تهرانی با گذاشتن استوری در فضای مجازی نوشته بود با آغوش باز میزبان مهمانان نماز جمعه هستیم و شماره‌اش را گذاشته بود تا با ایشان تماس بگیرند.

این آغوش باز تهرانی‌ها و یاری رسانی مردم در سراسر کشور برای حضور در نماز جمعه نصر برای اقتدا به مقتدا است و حالا یک ایران مهمان پدر امت هستند.

خبرنگار: حسین قربانی