سه‌شنبه 17 مهر 1403

امسال 14 میلیون دانش آموز از ظرفیت فضای مجازی برخوردار می شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امسال 14 میلیون دانش آموز از ظرفیت فضای مجازی برخوردار می شوند

بندرعباس - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود امسال 14 میلیون دانش آموز در سطح کشور از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد برخوردار شوند.

شاپور محمدزاده روز یکشنبه در مراسم معرفی و تودیع مدیران کل اموزش وپرورش هرمزگان افزود: هم اکنون سه میلیون دانش آموز در کشور به شبکه شاد دسترسی ندارند و برای آموزش از درسنامه و برنامه‌های آموزشی تلویزیون استفاده می‌کنند. وی بیان داشت: بهره گیری حداکثری از فضای مجازی و آموزش تلویزیونی در دوران کرونا از مهم‌ترین اهداف آموزش وپرورش است. رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهارداشت: اخیرا نیز امکان آموزش رادیویی در استان قم فراهم شده و باید از این ظرفیت به طور مناسب بهره گیری کرد.

آموزش و پرورش عامل اصلی دستیابی به توسعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: مجموعه آموزش و پرورش عامل اصلی و مهم تسهیل در فرآیند دستیابی به توسعه است. سعید ناجی در این نشست افزود: اساس توسعه، پرورش نیروی انسانی ماهر است که با وجود انسان‌های فرهیخته، کارآزموده، متخصص و علاقه مند به امر آموزش و پرورش، ظرفیت لازم در این زمینه فراهم است. وی، اولویت بخشی و تقدم آموزش و تربیت بر یکدیگر را از آفات مسیر پرورش نیروی انسانی ماهر و متعهد برشمرد و بیان داشت: آنچه که یک جامعه مترقی و توسعه یافته را فارغ از صف بندی‌های معمول مذهبی و عقیدتی نسبت به دیگر جوامع متمایز می‌کند، ساختار تربیتی آن جامعه است. معاون استاندار هرمزگان با اشاره به رسالت سنگین آموزش و پرورش در زمینه پرورش نیروی انسانی مترقی و دارای کمالات انسانی، تصریح کرد: هیچ نهاد و دستگاهی دارای جایگاه و بضاعت آموزش و پرورش با این وسعت و گستردگی نیست. ناجی گفت: بنیان‌های فکری و آموزشی نهادی مانند دانشگاه نیز بر بنیان‌های تعلیم و تربیتی نهادینه شده مجموعه آموزش و پرورش شکل می‌گیرد که اگر آموزش و تربیت فرد در این دوره از مسیر درست منحرف شده باشد، قطار توسعه، پیشرفت و تعالی کشور، مسیر اصلی خود را درپیش نخواهد گرفت. وی افزود: مسؤولیت سنگین آموزش و پرورش باید به دست کسی سپرده شود که بتواند این مسیر سخت که گاهی اوقات با تقابلاتی نیز همراه است به خوبی طی کند. در این نشست ایرج بیت الهی به عنوان مدیرکل جدید آموزش وپرورش هرمزگان معرفی و از خدمات موسی دادی زاده سرخایی مدیرکل پیشین این اداره کل قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*