جمعه 28 اردیبهشت 1403

امکان‌سنجی همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه در حوزه فرهنگی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
امکان‌سنجی همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه در حوزه فرهنگی

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن بازدید از مرکز نوآوری اسکلکوا به عنوان قطب توسعه و تجاری سازی فناوری‌های نوین در روسیه با رؤسای برخی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و هوش مصنوعی مرتبط با گردشگری و صنایع خلاق گفت‌وگو کرد. در این بازدید که مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن بازدید از مرکز نوآوری اسکلکوا به عنوان قطب توسعه و تجاری سازی فناوری‌های نوین در روسیه با رؤسای برخی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری و هوش مصنوعی مرتبط با گردشگری و صنایع خلاق گفت‌وگو کرد.

در این بازدید که مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه حضور داشت، در خصوص امکان‌سنجی استفاده از نتایج تحقیقاتی این مجموعه برای حضور محصولات فرهنگی، تبادل گردشگر و ورود صنایع خلاق کشورمان به روسیه، بررسی صورت گرفت.

در این برنامه، رؤسای 4 بخش از مجموعه اسکلکوا، آخرین نتایج پژوهش‌ها و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی را ارائه دادند و زمینه‌های توسعه روابط در این عرصه‌ها بررسی شد.

شایان ذکر است، اسکلکوا یک بنیاد غیرانتفاعی ا‌ست که در سال 2010 با هدف حمایت از کارآفرینی فناوری در روسیه و اجرایی‌سازی و تجاری‌سازی نتایج فعالیت‌های تحقیقاتی تأسیس شد. تعداد شرکت‌های فعال در این مجموعه در حال حاضر از 3000 فراتر رفته است. مساحت این مجموعه 760 هزار متر مربع و زیرساخت مرکز نوآوری مطابق با بزرگترین پارک‌های فناوری و مراکز تحقیقاتی در اروپا است.