شنبه 26 خرداد 1403

امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب با انعطاف طرف‌های غربی بسیار نزدیک است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امیرعبداللهیان: رسیدن به توافق خوب با انعطاف طرف‌های غربی بسیار نزدیک است

وزیر خارجه گفت: به یک توافق خوب و دست یافتنی بسیار نزدیک هستیم و طرف‌های غربی بایستی ابتکار و انعطاف واقعی خودشان را به تصویر بکشند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آقای حسین امیرعبداللهیان پس از ورود به محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ این مطلب را عنوان کرده است.

به گفته وزیر خارجه، «در موضوع مذاکرات وین، ما هنوز با برخی مسائل حل نشده‌ای مواجه هستیم که آقای باقری و همکارانم در وین با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفت‌وگو‌ها را ادامه می‌دهند.»

دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها از 19 بهمن و بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیات‌ها با پایتخت‌ها از سر گرفته شد و در سطوح مختلف در حال برگزاری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، شرکت در کنفرانس بین المللی امنیتی مونیخ را فرصتی برای تبیین سیاست خارجی دولت سیزدهم می‌داند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آقای امیرعبداللهیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تا کنون با دبیرکل سازمان ملل، رئیس‌جمهور اسلوونی، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، وزرای خارجه هندوستان، هند، هلند، بوسنی و هرزگوین و آلمان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین پیش از این گفته بود، «واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه 4 سال گذشته لازمه تحقق این هدف است. زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی 26 بهمن در تماس تلفنی خود با وزیر خارجه انگلیس با اشاره به نزدیک شدن مرحله حساس و مهم مذاکرات وین، رسیدن به این مرحله از گفت‌وگوها را بیش از هر چیز ناشی از رویکرد منطقی و نیز ابتکار عمل طرف ایرانی دانست.

این در حالی است که آقای امیرعبداللهیان پیش از این تماس و در گفت‌وگوی تلفنی با هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، گفت: برخی شتاب‌زدگی‌ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی، مذاکرات را طولانی کرده است.