یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

امیر سرتیپ آشتیانی: با بسیاری از کشورها همکاری دفاعی داریم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
امیر سرتیپ آشتیانی: با بسیاری از کشورها همکاری دفاعی داریم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم الحاق شناورهای تندرو به ناوگان مرزبانی فرماندهی کل انتظامی طی سخنانی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: مهم ترین عناصر قدرت ملی ما درایت و هدایت مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا «مدظله العالی» ثبات سیاسی، توان و قدرت نظامی و انسجام ملی ما است.

وی افزود: امروز به همت متخصصان و دست اندرکاران صنعت دفاعی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و انتظامی تجهیز هستند که هر کدام از آن‌ها در نوع خود دارای ویژگی های ممتازی است.

امیر آشتیانی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر عناصر قدرت ملی توانسته است به امنیت پایدار برسد و بر قله های افتخار بایستد اما دشمنان که به دلیل بحران های متعددی که در کشورهایشان وجود دارد در نهایت ضعف و استیصال هستند و سعی دارند با اتهام‌زنی‌های دروغین به جمهوری اسلامی ایران وجهه از دست رفته خود را بازیابی کنند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما با کشورهای مختلف همکاری دفاعی داریم و این نشان از قدرت ایران است، گفت: ما طالب صلح و ثبات بوده و مخالف جنگ و هر نوع خشونت هستیم، دشمنان از بدو انقلاب توطئه‌های زیادی علیه ما انجام داده اند، اما شکست خورده و تمام ترفندهای آنان به ضرر خودشان تمام شد.

وی بابیان اینکه ما در وزارت دفاع مامور تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح و ارتقاء قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران هستیم گفت: سازمان صنایع دریایی گام‌های مهمی در این زمینه برداشته و امروز 70 فروند تندرو به ناوگان فراجا الحاق شد که گام بزرگی در مواجهه و مقابله با تروریسم، مواد مخدر و قاچاق کالا خواهد بود.

وزیر دفاع تصریح کرد: اقدامات فراجا در زمینه مقابله با قاچاق کالا، مواد مخدر و.. در جهت تقویت تولید ملی، اشتغال‌آفرینی و امید‌آفرینی است که با این الحاق قدرت مانور در دریا و توان رزم فراجا افزایش می‌یابد.

امیر سرتیپ آشتیانی یادآور شد: همه پیشرفت‌ها در مجموعه وزارت دفاع در سه عامل خلاصه می شود. نخست مطالبات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا و هدایت و منویات ایشان که وزارت دفاع را به سمت اعتماد به نفس و خود باوری سوق می‌دهند. دومین عامل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که باعث شد دست اجانب و سلطه‌گران کوتاه شود و فضا برای خودباوری و کار باز شود و سومین عامل همت، عزم و اراده متخصصین صنعت دفاعی و ابتکارات آنها در تولید محصولات است که کارهای بزرگی انجام دادند و به یاری خداوند ادامه خواهد یافت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

نیروی انتظامی

محمدرضا آشتیانی

مرزبانی فراجا شناور حیدر این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
امیر سرتیپ آشتیانی: با بسیاری از کشورها همکاری دفاعی داریم 2
امیر سرتیپ آشتیانی: با بسیاری از کشورها همکاری دفاعی داریم 3
امیر سرتیپ آشتیانی: با بسیاری از کشورها همکاری دفاعی داریم 4