جمعه 31 فروردین 1403

امیر عبدالهیان: اردوغان تاریخ ایران را یکبار مرور کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امیر عبدالهیان: اردوغان تاریخ ایران را یکبار مرور کند

تهران - ایرنا - دستیار رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل به رییس جمهور ترکیه توصیه کرد که یکبار تاریخ ایران را بدقت مرور کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسین امیر عبدالهیان» عصر جمعه در واکنش به خواندن سرود محلی آراز توسط «رجب طیب اردوغان» در مراسم رژه پیروزی در باکو در صفحه شخصی خود در تویتر نوشت: اظهارات آقای رجب طیب اردوغان مایه تعجب شد. من فکر می‌کنم رییس جمهور ترکیه خود نمی‌داند چه گفته است.

دستیار رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل تاکید کرد: آقای رییس جمهور اردوغان! فرق است بین همسایگی و چشمداشت کشورگشایی. لطفا یکبار تاریخ ایران و بویژه جمهوری اسلامی ایران را بدقت مرور کنید.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان روز پنجشنبه برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادی مناطق اشغال شده توسط ارمنستان، به باکو سفر کرده بود.

اردوغان در این مراسم که «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان هم حضور داشت، بیتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان را خواند که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری‌زبان در دو سوی این رودخانه بود.

*س_برچسب‌ها_س*