جمعه 28 اردیبهشت 1403

انتخاب محل اسکان اضطراری مسافران اولویت ویژه دستگاه‌ها باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
انتخاب محل اسکان اضطراری مسافران اولویت ویژه دستگاه‌ها باشد

قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: انتخاب صحیح محل اسکان اضطراری مسافران در راه مانده با توجه به شیوع ویروس کرونا باید در دستور کار جدی دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

قدرت‌الله مهدیخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در سال‌های گذشته و قبل از آغاز فصل سرما با کمک دستگاه‌های اجرایی از جمله هلال احمر و اوقاف و امور خیریه مکان‌های موقتی مانند مدارس و مساجد را برای اسکان موقت مسافران در راه مانده تجهیز می‌کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی را نیز در این رابطه نداشتیم.

وی ادامه داد: امسال و با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا اگرچه ممکن است روند سفرهای برون شهری شهروندان در فصل سرما کاهش پیدا کند اما ما باید از قبل تمهیدات لازم در این زمینه را اتخاذ کنیم.

مهدیخانی یادآور شد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امسال شاهد افزایش میزان بارش و ادامه سرمای هوا خواهیم بود و به همین جهت به شهروندان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری در پاییز و زمستان خودداری کنند.

وی با اشاره به فضاهای مورد نیاز برای اسکان اضطراری مسافران، تاکید کرد: با کمک برخی دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی باید محل‌هایی را برای این کار انتخاب کنیم تا بتوانیم تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در آنها را به طور کامل و شفاف اجرایی کنیم.

به گفته وی، سال گذشته با وجود انتخاب محل‌های مناسب جهت اسکان اضطراری مسافران در راه مانده، به غیر از 2 مورد، از آنها استفاده‌ای به عمل نیامد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه بحران و اسکان موقت همه ساله دستگاه‌هایی مانند هلال احمر، اوقاف و امورخیریه، اورژانس، پلیس، شهرداری‌ها به همراه دستگاه‌های پشتیبان مانند ادارات برق، آب، گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، راه و شهرسازی و جهاد سازندگی همکاری تنگانگی با این مدیریت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*