جمعه 30 شهریور 1403

انتخاب مسئولین از اقوام مختلف نشان حرکت به سمت توسعه یافتگی است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
انتخاب مسئولین از اقوام مختلف نشان حرکت به سمت توسعه یافتگی است

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: انتخاب مسئولین از میان اقوام مختلف نشان از حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی و رعایت حقوق بشر است.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: انتخاب مسئولین از میان اقوام مختلف نشان از حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی و رعایت حقوق بشر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به مناسبت میلاد با سعادت نبی اکرم، پیامبر ختمی مرتبط، محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت، در دیدار با جمعی از فرهیختگان اهل تسنن کُرد و ترکمن، ضمن تبریک این جشن فرخنده و تاکید بر وحدت همیشگی و پایدار شیعه و سنی، به نامگذاری دولت چهاردهم با عنوان «دولت وفاق ملی» اشاره کرد و گفت: انتخاب مسئولین از میان اقوام مختلف نشان از حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی و رعایت حقوق بشر است.

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در این دیدار صمیمی، ضمن بیان خاطرات شیرین گذشته خود از کردستان و کرمانشاه، توسعه‌یافتگی را لازمه وفاق ملی دانست و تاکید کرد: برای تغییر، راه طولانی در پیش داریم و همه فرهیختگان می‌بایستی در این مسیر، چراغ راه دولت و مردم باشند. در مناطق کمتر توسعه‌یافته، به دلیل جغرافیای کوچک و شناخت دقیق و نزدیک شهروندان از گذشته و حالِ یکدیگر، گاهی اوقات، خودزنی‌ها صورت می‌گیرد و موانعی بر سر راه پیشرفت همشهریان گذاشته می‌شود. این نگاه، حتماً به وفاق ملی ضربه می‌زند و مانع رشد توسعه‌یافتگی می‌شود. باید برای تغییرِ این دست از نگاه‌ها و فرهنگ‌ها، دست به دست یکدیگر بدهیم و یاریگر دولت باشیم.

در پایان، قائم‌پناه با شناخت دقیقی که از جغرافیا و نقاط باستانی و دیدنی کردستان و کرمانشاه داشت، بر لزوم توسعه صنعت گردشگری در این مناطق تاکید کرد و بیان داشت: هر جا و هر مکانی که تاجرین و گردشگران وارد شوند، تروریست‌ها از آنجا کوچ می‌کنند.

در این دیدار که رؤسای خانه فرهنگ ترکمن‌های ایران، انستیتو فرهنگی کردستان، نماینده ادوار مهاباد در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام و عضو اصلی شورای راهبردی اقوام، ادیان و مذاهب رئیس جمهور، نماینده ادوار مردم شریف کردستان، نماینده ادوار مردم شریف اورامانات و از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در کردستان حضور داشتند، ضمن تشکر از اقدامات رئیس جمهور در انتخاب مسئولین از همه اقوام و مذاهب، بر لزوم استمرار آن ذیل وفاق ملی تاکید و از سفر دکتر پزشکیان به کردستان عراق به‌عنوان گفتمانی جدید در این راستا یاد شد.