سه‌شنبه 3 مهر 1403

انتقاد قطری‌ها از تفکرات دفاعی کی‌روش

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
انتقاد قطری‌ها از تفکرات دفاعی کی‌روش

روزنامه الوطن در یادداشتی، به انتقاد از فلسفه دفاعی کارلوس کی روش پرداخت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال قطر که خود را برای حضور در رقابت های جام ملت های آسیا آماده می کند، از چند روز دیگر و با آغاز فیفا دی، دور جدیدی از اردوهای خود را برگزار می کند.

روز گذشته، کارلوس کی روش دیداری با مربیان تیم های حاضر در لیگ ستارگان برگزار کرد و برنامه خود تا آغاز جام ملت های آسیا را با آنها در میان گذاشت. با این حال، یکی از روزنامه های معروف قطری به انتقاد از شیوه و سبک بازی سرمربی پرتغالی پرداخته است.

الوطن در شماره امروز در این خصوص نوشته است: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که العنابی (لقب تیم ملی قطر) در دوره های آتی با آن مواجه خواهد شد، سبک بازی و سازوکار برخورد با تیم‌های بزرگ است. جایی که تیم در برابر آنها بازی‌های قدرتمند، دشوار و بسیار هیجان‌انگیزی و رقابتی برگزار می‌کند.

برخی معتقدند که فلسفه کی روش تکیه بر عملکرد دفاعی است و این موضوع در تورنمنت اخیر جام طلایی به وضوح قابل مشاهده بود. در این میان، درخواست های زیادی از سرمربی پرتغالی برای تغییر سبک و بهبود فرم تهاجمی تیم مطرح شد و باعث گردید تا او را در معرض انتقادات شدید قرار داد.

الوطن در بخش پایانی گزارش خود نوشته است: مطمئناً این امر مستلزم تلاش زیاد مربی پرتغالی در دوره آینده است تا این تیم در خط مقدم تیم های قاره ای و بین المللی قرار گیرد.

لازم به ذکر است که تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا در گروهی با حضور تیم های لبنان، تاجیکستان و چین قرار دارد.

انتقاد قطری‌ها از تفکرات دفاعی کی‌روش 2