شنبه 9 تیر 1403

انسداد در این جاده تا جمعه ادامه دارد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انسداد در این جاده تا جمعه ادامه دارد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیش بینی می‌کنیم 3 روز عملیات آواربرداری طول بکشد و تا پایان شب جمعه محور فیروزکوه به علت آواربرداری بسته خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدحسن نامی گفت: بارش سنگین باران از ساعت 8 و 32 دقیقه شب گذشته شروع شد و رودخانه چم چم دره سوادکوه حدودا ساعت 10 و 30 دقیقه طغیان کرد و منجر به وقوع سیل و مسدود شدن محورهای کوهستانی در شهرستان سوادکوه شد.

ایلنا در خبری نوشت: این مقام مسئول افزود: حجم گل و لای و سنگ و سنگریزه‌هایی که این سیل با خود به همراه داشت، 350 هزار مترمکعب برآورد شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: شدت این سیل در حدی بود که 15 خودرو را آب بُرد و 33 نفر توسط تیم‌های واکنش سریع مدیریت بحران و هلال احمر و عوامل امدادی دیگر نجات یافتند.

وی افزود: در این حادثه احتمال مفقودی 2 نفر وجود دارد، اما تا آواربرداری تمام نشود، نمی‌توانیم نظر قطعی درباره تعداد مفقودی‌ها ارائه کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نامی با بیان اینکه دستگاه‌ها و ماشین آلات راهداری درحال آواربرداری سنگ‌های موجود در مسیر هستند، گفت: پیش بینی می‌کنیم تا 3 ساعت دیگر یک مسیر برای تردد خودروهای مهندسی و راهداری بازگشایی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باتوجه به گنجایش جاده، خودروهای عملیاتی به ترتیب جایگزین می‌شوند، افزود: سنگ‌ها و نخاله‌هایی که از مسیرها برداشته می‌شوند نباید در رودخانه ریخته شوند و باید آنها را به خارج از منطقه منتقل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه شب گذشته برق 50 روستا به علت سیلاب قطع شده بود، گفت: درحال حاضر برق 22 روستا قطع است و عوامل وزارت نیرو در تلاشند تا عصر امروز برق این روستاها وصل شود.

نامی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌کنیم 3 روز عملیات آواربرداری طول بکشد، افزود: تا پایان شب جمعه محور فیروزکوه به علت آواربرداری بسته خواهد بود، رانندگان از مسیرهای دیگر برای تردد استفاده کنند.

این مقام مسئول گفت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز و فردا احتمال وقوع سیلاب در استان مازندران وجود دارد، مردم در صورت ضرورت به این استان سفر کنند.

233217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925066