جمعه 13 مهر 1403

انگشتر سیدحسن نصرالله در دستان آقای نماینده / دبیرکل حزب الله در مسائل داخلی ایران هیچ دخالتی نمی کرد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
انگشتر سیدحسن نصرالله در دستان آقای نماینده / دبیرکل حزب الله در مسائل داخلی ایران هیچ دخالتی نمی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: شهید سید حسن نصرالله به زبان فارسی مسلط بود و در دیدار با هیئت‌های ایرانی کاملاً فارسی صحبت می‌کرد و کاملاً فارسی را هم متوجه می‌شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، روابط بسیار گرمی با بسیاری از سیاسیون و مسئولان ایرانی داشت، از جمله این افراد عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی است.

او در حین گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین داشت، به انگشتر عقیقی که در دست دارد نگاه می‌کند و می‌گوید در دیداری که با سید حسن نصرااله داشتم از او یادگاری خواستم و او هم انگشتر دستش را به من هدیه داد.

نقش سیدحسن نصرالله در انسجام شیعه، اهل سنت و مسیحی در لبنان

این نماینده مجلس دوازدهم، درباره شخصیت دبیرکل شهید حزب الله لبنان می گوید: شهید سیدحسن نصرالله دارای شخصیت موثر، کاریزماتیک، دارای نبوغ بسیار بالا و توانمند بود. سیدحسن نصرالله علاوه بر اینکه توانست انسجام درون حزب‌الله را تقویت کند، توانست انسجام میان شیعه، اهل سنت و مسیحی را تقویت کرده و این را حفظ کند.

وی افزود: ایشان نقش بسیار کلیدی در تعامل با رهبران مختلف در لبنان داشت و طوایف مختلف را پشت محور مقاومت قرار داد، حتی رفیق حریری را هم پشت محور مقاومت قرار داد، میشل اون مسیحی و بسیار دیگری از شخصیت‌های لبنانی اعم از شیعه، اهل سنت و مسیحی را با محور مقاومت همگام کرد که این ناشی از نبوغ دبیرکل حزب الله بود.

گلرو گریزی به دیدارهایش با سیدحسن نصرالله می زند و می گوید: در دیدارهایی که بنده همراه هیئت‌های مختلف با دبیرکل حزب الله داشتم هوشمندی، تحلیل‌های جامع و فراگیر داشتند تا جایی که بسیاری از هیئت‌های ایرانی و مقام‌های ایرانی از تحلیل‌های او به عنوان رویکرد استفاده می‌کردند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حقیقت سیدحسن نصراله نگاه بسیار دقیقی به مسائل داشت، حزب الله یک حزب بسیار هوشمندی است که در جمع‌آوری اطلاعات و اشراف در همه سطوح مختلف منطقه‌ای و جهانی عمل می کند و نقش دبیرکل در این فرآیند بسیار موثر بود. ما جلسات زیادی داشتیم، بنده در دیدارهایی که با سید حسن نصرالله داشتیم بسیار دقیق تحولات را تحلیل می کردند. دنیای عرب، محور مقاومت و حزب الله یک شخصیت بسیار موثر را از دست داد که انشاالله با جایگزینی شخصیت جدیدی که می‌آید، این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

سیدحسن نصرالله به زبان فارسی مسلط بود

گلرو تاکید می کند: شهید سید حسن نصرالله به زبان فارسی مسلط بود و در دیدار با هیئت‌های ایرانی کاملاً فارسی صحبت می‌کرد و کاملاً فارسی را هم متوجه می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره نوع مراودات بین ایران و دبیرکل حزب الله لبنان می گوید: شهید سیدحسن نصرالله اجتناب می‌کرد که در مسائل داخلی ایران دخالت کند اما با هدف خیرخواهی، مشورت می‌داد و با بسیاری از شخصیت‌های کشور از جمله روسای جمهور، در ارتباط بود.

وی گفت: در مسائل منطقه‌ای مشورت‌های سیدحسن نصرالله بسیار موثر بود. کما اینکه در سوریه نقش او بسیار بارز و برجسته بود. در شورای حزب الله سابقا سفیر ایران در دمشق به عنوان نماینده رهبری نظرات را منعکس می‌کردند اما در یکی دو دهه اخیر به دلیل جامعیت سیدحسن نصرالله، تصمیمات شورا با رهبری ایشان اتخاذ می‌شد و مورد وثوق رهبری بود.

همه روسای جمهور از محور مقاومت پشتیبانی کردند

گلرو گفت: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان محور مقاومت است و طبیعی است وحدت و همگرایی داخلی بر مقاومت تاثیر مثبت می گذارد. نگاه حزب الله به ایران یک نگاه مقاومتی بدون تمرکز بر مسائل داخلی است. فارغ از مسائل حزبی و سیاسی داخل کشور، تقریبا همه روسای جمهور از محور مقاومت پشتیبانی کرده‌اند و این موضوع محوری و حاکمیتی و ملی است.

27211

کد خبر 1964907