دوشنبه 16 مهر 1403

اهمیت همکاری مشترک بسیج دانشجویی در پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اهمیت همکاری مشترک بسیج دانشجویی در پیشگیری از اعتیاد

تهران - ایرنا - معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار همکاری‌های مشترک اعضای بسیج دانشجویی کشور در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست با اعضای بسیج دانشجویی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص حساس‌سازی مردم و مسئولین نسبت به افزایش مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی آحاد مردم در امر مبارزه با مواد مخدر، بر نقش گروه همسالان و همتایان در حساس سازی اجتماعی و تبدیل دانش به رفتار و عمل فردی تاکید کرد.

وی با برشمردن مهمترین خصوصیات دوره نوجوانی و جوانی، خواستار ارائه راه حل‌های خلاقانه و همکاری‌های مشترک در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی از سوی اعضای بسیج دانشجویی کشور شد.

در ادامه این دیدار، نمایندگان بسیج دانشجویی کشور ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص وضعیت اعتیاد بخصوص در بین اقشار جوان جامعه، ضرورت مسئله‌یابی دقیق موضوع اعتیاد، آسیب‌شناسی علل ناکامی در برخی اقدامات گذشته، جلب اعتماد عمومی در اجرای برنامه‌های مبارزه و استفاده از نخبگان در گفتمان‌سازی اجتماعی امر مبارزه با مواد مخدر را بسیار با اهمیت برشمردند و تاکید داشتند که مبارزه همه جانبه با اعتیاد در قالب یک نهضت فراگیر و حرکت حماسی می‌تواند موفقیت‌های خوبی را به همراه داشته باشد. در این جلسه مقرر شد با تشکیل دبیرخانه و کارگروه تخصصی از سوی بسیج دانشجویی زمینه‌های همکاری و اقدامات موثر بخصوص در زمینه مصون‌سازی دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی احصاء و مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر و بسیج دانشجویی فراهم شود.

*س_برچسب‌ها_س*