جمعه 13 مهر 1403

اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا است

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: براساس فتوای همه مراجع اولویت اول زکات فطره معیشت فقرا و نیازمندان است.

حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در شورای زکات استان با تاکید بر اینکه با وجود فقیر کسی حق ندارد زکات فطره را در جای دیگر هزینه کند، افزود: یکی از صدقات روشن و واضح زکات است که اگر آشکارا پرداخت شود خوب است ولی اگر مخفیانه پرداخت شود خیلی خوب است.

وی اظهار داشت: صدقات واجب را باید علنی پرداخت کرد تا اولا دیگران تشویق شوند ثانیا در جامعه بشناسند چقدر پایبند به احکام الهی هستیم. امام جمعه زنجان با تقدیر از همکاری وتعامل بانک ها با کمیته امداد استان، گفت: پیشنهاد جالب و ابتکاری کمیته امداد استان زنجان در واریز زکات فطره جمع آوری شده به حساب نیازمندان توسط بانک ها در روز عید فطر، استان زنجان را الگویی برای این کار در کشور تبدیل کرده است. حجت الاسلام خاتمی به اهمیت تبلیغات به ویژه زکات از طریق برنامه های صدا وسیما اشاره کرد و گفت: اگر با تبلیغات درست عملکرد خود را به گوش مردم برسانیم واعتماد مردم را جلب کنیم مشارکت آنان را در برنامه های مختلف مشاهده می کنیم. وی با تاکید به تبلیغ شیوه های غیر حضوری جمع آوری زکات فطره از طریق صداوسیما و رسانه ها اشاره کرد و افزود: در شرایط کرونایی این روزها که امکان تجمع مومنین در مساجد و مکان های مذهبی اندک است صدا و سیما باید با تبلیغ شیوه های نوین و اپلیکیشن های آسان امکان پرداخت زکات فطره را برای مومنین فراهم آورد.

به گزارش ایرنا به گفته مدیرکل کمیته امداد استان زنجان سال گذشته بیش از 39میلیارد ریال از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در پایگاه های کمیته امداد این استان جمع‌آوری و به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد.

*س_برچسب‌ها_س*