یک‌شنبه 27 خرداد 1403

اوکراین: با روس‌ها در المپیک پاریس رفتار سرد داشته باشید!

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اوکراین: با روس‌ها در المپیک پاریس رفتار سرد داشته باشید!

مقامات اوکراینی به ورزشکاران این کشور دستور داده‌اند که در المپیک پاریس با ورزشکاران روس رفتار سردی داشته باشند و به هیچ وجه درگیر تحریکات آن‌ها نشوند.

سرپرست وزارت ورزش اوکراین گفت که به ورزشکاران این کشور تاکید شده در المپیک با روس‌ها سرد برخورد کنند.

به گزارش فارس، ماتوی بیدنی سرپرست وزارت ورزش اوکراین به ورزشکاران کشورش گفته است که با ورزشکاران روس در المپیک پاریس رفتار سرد داشته باشند و به هیچ گونه تحریک روس‌ها در بازی‌های المپیک توجه نکنند.

بیدنی در گفتگو با گاردین در وزارت جوانان و ورزش در کیف، پیش بینی کرد که روسیه از نمایندگان خود در پاریس به عنوان بخشی از عملیات تبلیغاتی خود استفاده خواهد کرد و توصیه‌هایی برای کمک به تیم اوکراین برای جلوگیری از درگیر شدن در جنجال ارائه شده است.

پیش از این شمشیرباز اوکراینی به دلیل امتناع از دست دادن با حریف روسی خود از مسابقات قهرمانی جهان اخراج شد. این نگرانی وجود دارد که هرگونه تکرار این عمل به عنوان یک پیروزی توسط روس‌ها ادعا شود.

بیدنی در پاسخ به این سوال که اگر یکی از ورزشکاران روسیه که به صورت انفرادی به عنوان ورزشکار بی طرف مسابقه می‌دهد، تلاش کند در صحنه جهانی واکنش نشان دهد، او به تیم المپیک اوکراین چه خواهد گفت، عنوان کرد: من به آن‌ها می‌گویم که به شیوه‌ای مناسب و آبرومندانه واکنش نشان دهند. نادیده گرفتن این گونه تحریکات با رفتار سرد توصیه ماست.

وی افزود: ورزش بخش بسیار مهمی از تبلیغات روسیه است و من فکر می‌کنم ما کار‌های زیادی برای جهان انجام داده ایم تا آن‌ها را از جنبش بین المللی ورزش دور نگه داریم. حتی روزنامه نگاران روسیه نیز نمی‌توانند با پرچم خود در المپیک حاضر شوند. این نشان می‌دهد که پرچم روسیه محکوم است، نمی‌توان آن را در یک رویداد بین المللی پذیرفت و این بسیار مهم است.

از میان اخبار

واکنش جواد نکونام به شهادت ابراهیم رئیسی

چهره شاخص تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها

حرف‌های قشنگ لائوتارو مارتینس درباره مهدی طارمی

(عکس) تسلیت تیم ملی فوتبال ایران در پی شهادت ابراهیم رئیسی