شنبه 29 اردیبهشت 1403

اکثریت فوتی‌های کرونا در موج پنجم، واکسن دریافت نکرده بودند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اکثریت فوتی‌های کرونا در موج پنجم، واکسن دریافت نکرده بودند

شریف‌یزدی گفت: طبق آمارها، 80 درصد کسانی که در موج پنجم کرونا در استان یزد فوت شدند، واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمد شریف‌یزدی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تأکید بر اهمیت واکسیناسیون جهت مقابله با ویروس کرونا گفت: کارشناسان بهداشت و درمان بارها خطر ابتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند را هشدار داده‌اند.

وی افزود: برخی‌ها در حالی با واکسیناسیون مخالفت می‌کنند که بعد از تجربه موج پنجم کرونا، خانواده‌های بسیاری عزادار عزیزانشان شدند و هزینه‌های سنگینی بر جامعه و بخش بهداشت و درمان تحمیل شده است.

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشت: طبق آمارها، 80 درصد کسانی که در موج پنجم کرونا در استان یزد فوت شدند، واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

شریف‌یزدی خاطرنشان کرد: با انجام واکسیناسیون، در موج جدید کرونا تعداد موارد جدید و موارد نیازمند به بستری در بیمارستان‌های استان کاهش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: افرادی که علاوه بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند، در صورت ابتلا علائم‌شان خفیف‌تر است و دوران بیماری را راحت‌تر سپری می‌کنند.

متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: همچنان راه نجات بشر از ویروس خطرناک کرونا، استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن است.

انتهای پیام /