جمعه 10 فروردین 1403

ایجاد پایانه محصولات کشاورزی در لرستان ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایجاد پایانه محصولات کشاورزی در لرستان ضروری است

خرم آباد - ایرنا - نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، گفت: ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی در لرستان برای حمایت از کشاوران ضروری است.

به گزارش ایرنا، یحیی ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سلسله در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه محرومیت زدایی در لرستان نیازمند برنامه های اساسی و ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری در حوزه های صنعت، کشاورزی و گردشگری است، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در لرستان، نبود پایانه صادراتی است و این مشکل باعث شده تا محصولات تولیدی کشاورزان ارزش افزوده ای برای آنها به همراه نداشته باشد.

وی ادامه داد: در شهرستان دلفان سالانه بیش از 150 هزار تن نخود مرغوب تولید می شود، مرغوبترین زعفران در سلسله تولید می شود اما بیشترین سود را واسطه ها برده و کشاورزان به دلیل نبود کارخانه های فرآوری و بسته بندی نصیبی نمی برند.

ابراهیمی با اشاره به وجود شهرک های صنعتی سلسله و دلفان، عنوان کرد: سرمایه گذارانی که بخواهند در این شهرستان ها سرمایه گذاری کنند از حمایت های لازم و تخفیفات بیمه ای کارگران برخوردار خواهند بود.

سرپرست فرمانداری سلسله نیز با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب و خاک حاصلخیز شهرستان، گفت: شهرستان سلسله دارای ظرفیت های مناسبی در بخش های کشاورزی، دامپروری و گردشگری است و همه فاکتورهای لازم را برای سرمایه گذاری دارد.

افشین ترکارانی، افزود: سلسله با تولید بیش از سه هزار و 400 تن گردوی پوست کاغذی، قطب تولید گردوی لرستان محسوب می شود و در تولید آبزیان نیز رتبه سوم را دارا است، بهترین زعفران تولیدی استان در سلسله برداشت می شود و در تولید چغندر قند رتبه دوم را داریم و سرمایه گذاری در این بخش ها علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار منجر به رونق تولید و ارز آوری می شود.

در این جلسه که با حضور مدیران کل استانی و سرمایه گذاران مطرح بخش خصوصی صورت گرفت، مهمترین فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های سلسله و دلفان بررسی شد.

*س_برچسب‌ها_س*