جمعه 20 مهر 1403

ایجاد 6 سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هدفگذاری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایجاد 6 سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: ایجاد 6 سرای نوآوری در زمینه پسماند، سلامت کار، فناوری نساجی، «پتروشیمی و نفت»، «فرهنگ و هنر» و گیاهان دارویی در این دانشگاه هدفگذاری شده است.

«حسین کلانتریخلیل‌آباد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله نخست، 60 میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی این سراها و ایجاد دفاتر آنها در نظر گرفته شده که تاکنون 30 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و 30 میلیارد ریال دیگر هم به زودی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: فهرست این سراها برای تایید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال شده که تاکنون 2 سرای نوآوری نساجی و سلامت کار تایید شده‌اند که تا شهریورماه امسال در ساختمان امام خمینی (ره) دانشکده قنات اراک راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: ایجاد سراهای هدفگذاری شده در این دانشگاه، نقش موثری در کمک به توسعه استان در بخش‌های مختلف دارد و همه تلاش‌ها در این راستا به کار گرفته شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از ظرفیتهای مختلفی برای حل بسیاری از چالش‌ها و مشکلات جامعه برخوردار است و بر اساس ظرفیت‌های این دانشگاه، ایجاد سه دانشکده جدید کارآفرینی، «هنر و معماری» و «مطالعات جوانان، فرهنگ و زنان» تعریف شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در سال 1363 راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهر سال1364 با پذیرش 600 دانشجو از طریق آزمون سراسری در 10 رشته آغاز کرد و هم‌اکنون این دانشگاه به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور در هفت معاونت و با چهار مرکز آموزشی وابسته در مهاجران، شازند، آستانه و خنداب فعالیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*