سه‌شنبه 17 مهر 1403

ایران اسلامی در مهار کرونا از بسیاری کشورهای پیشرفته پیشی گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران اسلامی در مهار کرونا از بسیاری کشورهای پیشرفته پیشی گرفت

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: ایران اسلامی توانست در عین وجود تحریم‌های ظالمانه با امکانات محدود، روزهای سخت کرونایی را پشت سر بگذارد و در مهار این بیماری از بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا نیز پیشی بگیرد.

هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی جمعیت هلال احمر استان قزوین، افزود: امروز دشمنان تمام ظرفیت‌های خود را بسیج کرده‌اند تا به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند اما وحدت، همدلی و همکاری مردم در عرصه‌های مختلف تمامی نقشه‌های آنها را نقش برآب می‌کند.

وی با اشاره به سیل کمک‌های مردمی به اقشار آسیب پذیر از کرونا بعد از فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: امروز این فرهنگ در استان قزوین رنگی تازه به خود گرفته و روحیه کمک و همدلی در قلب‌های مردم پررنگ‌تر از گذشته شده است.

جمالی پور گفت: مردم ایران، افراد مهربان و مؤمنی هستند و با این روحیه قوی می‌توانند مشکلات را پشت سر گذاشته و آینده‌ای روشن را برای کشور رقم بزنند.

وی با بیان اینکه هر زمان وحدت و همدلی ایجاد شود کارهای بزرگی انجام خواهد شد، عنوان کرد: همدلی و مجاهدت مردم و مسئولان در کنار کادر درمانی موجب کنترل این ویروس در استان قزوین شد.

این مسوول افزود: شیوع ویروس کرونا شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور را دگرگون کرد و موجب مبتلا شدن جمعیت زیادی از مردم به این بیماری شد.

استاندار قزوین گفت: تلاش‌های فراوانی انجام گرفت تا هر چه سریع‌تر شیوع این ویروس در استان کنترل شود در حالی که تلاش وافر مسئولان و متولیان امر سبب شد تا وضعیت بهبود یابد.

وی در ادامه از زحمات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در عرصه‌های مختلف امدادرسانی تشکر کرد و افزود: این جمعیت از اعتبار بالایی بین مردم برخوردار است و باید در ادامه نیز به گونه ای عمل کنیم که این اعتماد به عنوان یک سرمایه بزرگ برای کشور حفظ شود.

جمعیت هلال احمر استان قزوین امروز هزار و 500 بسته و تاکنون هفت هزار و 500 بسته معیشتی را میان اقشار آسیب پذیر توزیع کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*