پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

ایران با راهبرد هوشمندانه هرتهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ایران با راهبرد هوشمندانه هرتهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند

قم - ایرنا - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم ضمن تسلیت شهادت دانشمند پرافتخار دکتر محسن فخری زاده و محکومیت این اقدام ددمنشانه گفت: ایران در مواجهه با تهدیدها ضمن اتخاذ راهبردهای هوشمندانه و تصمیم‌گیری خردمندانه، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

مرتضی بابایی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با هوشیاری مسئولان کشور و ملت بزرگ ایران، همچون گذشته در مواجهه با تهدیدها بر دشمنان غلبه پیدا خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم در مسیر پیشرفت نظام اسلامی خللی وارد شود.

وی افزود: سیاست حرکت پر شتاب علمی جزو سیاست‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است و دشمن با این اقدامات راه به جایی نخواهد برد و ان‌شاءالله مسیر این شهید گرانقدر استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این شرایط باید با عزم ملی و استفاده از دیپلماسی رسمی و عمومی و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بین المللی، افکار عمومی جهان را علیه تروریسم دولتی و برنامه هسته‌ای اسرائیل، بسیج کرد.

بابایی گفت: رویکرد وابستگی به غرب و عقب‌ماندگی علمی کشور در دوره پیش از انقلاب، برای ایرانیانی که دارای سابقه فرهنگی و تمدنی کهن هستند بسیار ناراحت کننده بود، لذا غلبه بر این عقب‌ماندگی و عبور از مرزهای دانش و دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها، ازجمله آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: برهمین اساس از جمله افتخارات غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب، پیشرفت‌های علمی و رشد روز افزون و حضور فعال کشور درعرصه‌های علمی است و این پیشرفت ها به ویژه در سال‌های اخیر و در شرایط تشدید فشارها، کارشکنی ها و تحریم های ظالمانه، به‌گونه‌ای بوده که به اذعان بسیاری، موجب حیرت جهانیان و از طرفی نگرانی کشورهای سلطه طلب شده‌است.

وی ادامه داد: ازجمله مؤلفه‌های مهم درارزیابی قدرت کشورها، علم و فناوری پیشرفته است و ایرانیان علیرغم محدودیت‌ها، با همت والا و عزم جزم و تکیه بر دانش و تلاش جوانان متخصص و دلسوز خود در عرصه‌های مختلف علمی همچون لیزر و اپتیک، کشاورزی، مهندسی انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و شهرسازی، توربین و نیروگاه‌سازی، اقتصاد و مدیریت، شبیه‌سازی موجودات زنده، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، مهندسی شیمی، پرتاب ماهواره، دفاعی و فضایی، فناوری و تحقیقات سلول‌های بنیادی، دارویی، فناوری نانو، علوم و فیزیک هسته‌ای و چرخه کامل سوخت هسته‌ای، مهندسی اقیانوس و مهندسی هوافضا تمام توان خود را به‌کار بستند.

مدیرکل سیاسی استانداری قم تاکید کرد: در همین راستا ملت ما توانست با قطع دست بیگانگان و رویکرد متخصص پروری، به استقلال سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی رسیده و به دستاوردهای مهم و حتی غیرقابل تصوری هم نائل آید و قله‌های افتخاری که تا قبل از این، در انحصار چند کشور پیشرفته بود، به تصرف خود درآورد که همین موضوع موجب عصبانیت دشمن شده و بر شدت نگرانی آنان افزوده‌است.

وی افزود: این رشد سریع علمی جامعه ایرانی دردوره پس از انقلاب، ریشه در مبانی و آموزه‌های دین مبین اسلام و غیرت ملی ایرانیان دارد و قطعا در آینده نزدیک ایران به یک قدرت علمی بزرگ جهان تبدیل خواهد شد و ترور دانشمندان ما علیرغم اینکه ضایعه بزرگی است، موجب توقف این مسیر نخواهد بود و ملت غیور ایران با قدرت و سرعت بیشتر از قبل مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*