یک‌شنبه 15 مهر 1403

ایران در رنکینگ جهانی والیبال رتبه 10 را دارد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال، امروز در مجمع انتخابی هیات والیبال که در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه طلسم شکست و یک ثباتی در استان البرز حاکم شد، گفت: استان البرز یکی از پر پتانسیل‌ترین استان‌ها در والیبال کشور است اما هنوز نقش خود را نتوانسته به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز ایران کوچک است، بیان کرد: استان البرز تعداد زیادی والیبالیست و مربیان خوبی دارید که هنوز هیات نتوانسته اقدامی را انجام دهد تا ظرفیت خوبی را از استان در زمینه‌های مختلف ورزشی بهره‌مند شویم.

داورزنی افزود: با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان و هیات امکانی فراهم شود تا از ظرفیت بازیکنان و افراد توانمد در راستای توسعه والیبال استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استان البرز ظرفیت بسیار ارزشمندی است، گفت: موفقیت‌ها در والیبال کاری است که هیات‌های استانی انجام می‌دهند، اگر هیات‌های استانی خوب عمل نکنند در والیبال نمی‌توانیم موفق شویم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 31 استان داریم، بیان کرد: این 31 استان نقش کلیدی و محوری در توسعه والیبال کشور داشتند، اگر تحولاتی در والیبال به جود آمده و در حال حاضر والیبال جز 10 تیم برتر جهان مدیون زحمات مربیان، هیات‌ها، باشگاه‌ها در استان و بخش خصوصی کشور است.

داورزنی با بیان اینکه اگر اکنون می‌توانیم بیش از دوهزار مسابقه در رده‌های مختلف سنی برگزار کنیم زحمت هیات‌های استانی است، افزود: تعامل‌های خوبی با استان‌ها داریم، اساسا اگر هیات استان این تعامل مثلثی (هیات، اداره ورزش و جوانان و فدراسیون) را نداشته باشد نمی‌تواند از ظرفیت‌های استان استفاده کند.

وی با بیان اینکه از حاشیه و بحث‌های حاشیه هیچ چیزی گیر کشور نمی‌آید، افزود: اگر انسجام و همدلی وجود داشته باشد می‌توانیم از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه جمعیت 16 میلیونی دانش آموزی را داریم، افزود: در تعامل با آموزش و پرورش می‌توانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم.

داورزنی بیان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم علاقمند به والیبال هستند عملکرد خوب بچه‌ها در میادین مختلف که به عنوان نماینده ایران حضور داشتند و افتخار آفرینی کردند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 6 تیم در شرایط سخت اقتصادی اردو است، گفت: سعی کردیم احساس امید را در جوانان و نوجوانان زنده نگه‌داریم و با عملکرد بچه‌ها لبخند شادی به دل مردم راه یابد.

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه کار سختی را در پیش داریم، افزود: نباید تسلیم شویم سعی کردیم با برنامه‌ریزی به تمام اهداف برسیم.

وی با اشاره به اینکه بحران همیشه وجود دارد، بیان کرد: ما باید بتوانیم با کمک یکدیگر در برابر بحران‌ها غلبه کنیم.

این مقام مسؤول افزود: برنامه 6 ماهه‌ای تنظیم شده از 5 فروردین تا 10 مهر ماه در دره‌های مختلف اقداماتی را انجام می‌دهیم.

داورزنی با اشاره به اینکه باید رنکینگ را حفظ کنیم، بیان کرد: در حال حاضر رنکینگ 10 را داریم و روسیه حذف شود 9 می‌شود باید این رنکینگ حفظ کنیم تا حضور ما در المپیک قطعی شود.

داورزنی در خصوص اقداماتی که هیات استان باید انجام دهد، گفت: استعدادیابی، برگزاری مسابقات و کشف استعدادهایی که به اردوهای ملی راه پیدا کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ملی‌پوشان ساکن در استان البرز موتور محرک هستند، افزود: این افراد باید کمک کنند تا از استان استعدادهای نابی را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه از قومیت‌های مختلف در استان حضور دارند، بیان کرد: این قومیت‌ها ظرفیت‌های والیبالی خوبی دارند.

داورزنی با اشاره به اینکه انتظار از استان البرز خیلی بیشتر است، گفت: از این جمعیت باید افراد بیشتری در والیبال کشور داشته باشیم.