یک‌شنبه 17 تیر 1403

ایران مرکز جهانی صنایع دستی می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ایران مرکز جهانی صنایع دستی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارگ کریمخانی با بیان اینکه در حال بازسازی یک کارخانه قدیمی هستیم تاکید کرد: این محل به بزرگترین مرکز صنایع دستی جهان تبدیل خواهد شد. درحال بازسازی یک کارخانه هستیم که برای 100 سال پیش است و در نهایت این کارخانه قرار است مرکز صنایع دستی جهانی شود. یعنی از همه جای دنیا صنایع دستی به ایران...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ارگ کریمخانی با بیان اینکه در حال بازسازی یک کارخانه قدیمی هستیم تاکید کرد: این محل به بزرگترین مرکز صنایع دستی جهان تبدیل خواهد شد.

درحال بازسازی یک کارخانه هستیم که برای 100 سال پیش است و در نهایت این کارخانه قرار است مرکز صنایع دستی جهانی شود. یعنی از همه جای دنیا صنایع دستی به ایران می‌آید و به نمایش گذاشته می‌شود. این کار در جذب گردشگر خیلی موثر است و ما این برند را گرفتیم. یعنی ایران مرکز جهانی صنایع دستی شد. صنایع دستی ایران در دنیا اول است. هند رقیب ما بود و خیلی تلاش کرد که اول شود. ما البته از هند بالاتر هستیم. چین هم بعد از ما است و بیشتر کاردستی تولید می‌کند تا صنایع دستی. صنایع دستی اصیل ایران 299 رشته دارد و در هند هم تقریبا همین است.